Students’ Opinions about Ubiquitous Delivery of Standardized English Exams
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Norm-referenced evaluation Computer-assisted examination Interface Survey report Tablet PCs Evaluación normativa Examen asistido por ordenador Interfaz Informe sobre encuesta Tabletas
Fecha
2016-09Referencia bibliográfica
Frances Litzler, Mary; García Laborda, Jesús. Students’ Opinions about Ubiquitous Delivery of Standardized English Exams. Porta Linguarum, Monográfico I: 99-110 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/54093]
Resumen
This paper discusses the results of a study conducted with 218 students in the
final year of high school to determine their opinions about the feasibility of using a tablet PC
for delivery of a standardized English language test. One such test could be the English paper
of the exam given to students upon completion of the Baccalaureate program in Spain. The
results of the questionnaire used reveal a positive tendency towards the platform and application,
particularly regarding the organization and hierarchy of the test and to some extent its
intuitive nature. Nevertheless, a high level of indecision was observed. Este artículo trata sobre los resultados de un estudio llevado a cabo con 218
alumnos en su último curso de escuela secundaria para determinar sus opiniones sobre la
posibilidad de utilizar tabletas informáticas para la realización de un examen estandarizado
de inglés. Los resultados del cuestionario revelan una tendencia positiva hacia el uso de la
plataforma y la aplicación, en particular en lo referente a la organización y jerarquía del
examen y hasta cierto punto la naturaleza intuitiva del examen. Sin embargo, se observó un
alto grado de indecisión hacia los efectos previsibles del uso de este medio de realización.