@misc{10481/54093, year = {2016}, month = {9}, url = {http://hdl.handle.net/10481/54093}, abstract = {This paper discusses the results of a study conducted with 218 students in the final year of high school to determine their opinions about the feasibility of using a tablet PC for delivery of a standardized English language test. One such test could be the English paper of the exam given to students upon completion of the Baccalaureate program in Spain. The results of the questionnaire used reveal a positive tendency towards the platform and application, particularly regarding the organization and hierarchy of the test and to some extent its intuitive nature. Nevertheless, a high level of indecision was observed.}, abstract = {Este artículo trata sobre los resultados de un estudio llevado a cabo con 218 alumnos en su último curso de escuela secundaria para determinar sus opiniones sobre la posibilidad de utilizar tabletas informáticas para la realización de un examen estandarizado de inglés. Los resultados del cuestionario revelan una tendencia positiva hacia el uso de la plataforma y la aplicación, en particular en lo referente a la organización y jerarquía del examen y hasta cierto punto la naturaleza intuitiva del examen. Sin embargo, se observó un alto grado de indecisión hacia los efectos previsibles del uso de este medio de realización.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Norm-referenced evaluation}, keywords = {Computer-assisted examination}, keywords = {Interface}, keywords = {Survey report}, keywords = {Tablet PCs}, keywords = {Evaluación normativa}, keywords = {Examen asistido por ordenador}, keywords = {Interfaz}, keywords = {Informe sobre encuesta}, keywords = {Tabletas}, title = {Students’ Opinions about Ubiquitous Delivery of Standardized English Exams}, doi = {10.30827/Digibug.54093}, author = {Frances Litzler, Mary and García Laborda, Jesús}, }