Show simple item record

dc.contributor.authorMaiz Olazabalaga, Inmaculada
dc.contributor.authorCastaño Garrido, Carlos
dc.contributor.authorGaray Ruiz, Urtza
dc.date.accessioned2018-12-12T10:12:37Z
dc.date.available2018-12-12T10:12:37Z
dc.date.issued2016-09
dc.identifier.citationMaiz Olazabalaga, Inmaculada; Castaño Garrido, Carlos; Garay Ruiz, Urtza. Research on MOOCs: Trends and Methodologies. Porta Linguarum, Monográfico I: 87-98 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/54092]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/54092
dc.description.abstractThe MOOC phenomenon has generated huge interest in the field of education from the outset, giving rise to a significant number of research studies. In this paper we will take a look at previous research into MOOCs and we believe the relevant research trends from the education perspective will focus on new developments in hybrid MOOCs, both in their technological and pedagogical aspects, and in placing students’ learning and academic results at the forefront of research. The use of more sophisticated research designs is also recommended, paying greater attention to causal factors that promote student learning.es_ES
dc.description.abstractEl interés despertado por el fenómeno MOOC en la educación ha generado casi desde sus comienzos un buen número de estudios de investigación. En este trabajo, repasamos la investigación precedente en MOOC y consideramos que las tendencias de investigación relevantes desde la educación se centrarán en los nuevos desarrollos de MOOC híbridos, tanto en sus aspectos tecnológicos como pedagógicos, y en situar el aprendizaje y el resultado académico de los estudiantes como punto central de la investigación. Se recomienda igualmente la utilización de diseños de investigación más sofisticados que presenten atención a factores causales que promuevan el aprendizaje de los estudiantes.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectInstructional innovationes_ES
dc.subjectLearning processes_ES
dc.subjectEducational researches_ES
dc.subjectEducational technology es_ES
dc.subjectInnovación educativaes_ES
dc.subjectProceso de aprendizajees_ES
dc.subjectInvestigación educativaes_ES
dc.subjectTecnología educativa es_ES
dc.titleResearch on MOOCs: Trends and Methodologieses_ES
dc.title.alternativeInvestigación en MOOC: tendencias y metodologíases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.54092


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España