Motivation in Physical Education and Foreign Language Learning in CLIL Teaching: Gender Differences and Implications for Future Studies
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
CLIL Motivation Self-determination Physical education Foreign language learning AICLE Motivación Autodeterminación Educación física Aprendizaje de la lengua extranjera
Fecha
2018-06Referencia bibliográfica
Fernández Barrionuevo, Eliseo; Baena Extremera, Antonio. Motivation in Physical Education and Foreign Language Learning in CLIL Teaching: Gender Differences and Implications for Future Studies. Porta Linguarum, 30: 207-220 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54070]
Resumen
The goal of this paper is to show the differences between girls and boys in
how FLL (Foreign Language Learning), and PE (Physical Education) is perceived in CLIL
(Content and Language Integrated Learning) contexts. In this study, based on a t-student
analysis, significant differences by sex were found in Intrinsic Motivation-Knowledge and
Accomplishment for FLL, Amotivation for PE, and Satisfaction/Boredom for PE and FLL.
This would justify a future line of work, also developed in this article, as well as its future
contributions. La finalidad de este artículo es mostrar las diferencias entre chichas y chicos
en cuanto a su percepción del aprendizaje de la lengua extranjera (LE) y la educación física
(EF) en contextos AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera). En
este estudio, basado en un análisis T-student, se han hallado diferencias significativas entre
sexos en las variables de motivación intrínseca al conocimiento y al logro para FLL, amotivación
en la Educación Física y Satisfación/Aburrimiento para Educación Física y FLL.
Esto justificaría futuras líneas de investigación, sugeridas en el artículo, así como también
sus posibles futuras contribuciones.