Motivation in Physical Education and Foreign Language Learning in CLIL Teaching: Gender Differences and Implications for Future Studies Fernández Barrionuevo, Eliseo Baena Extremera, Antonio CLIL Motivation Self-determination Physical education Foreign language learning AICLE Motivación Autodeterminación Educación física Aprendizaje de la lengua extranjera The goal of this paper is to show the differences between girls and boys in how FLL (Foreign Language Learning), and PE (Physical Education) is perceived in CLIL (Content and Language Integrated Learning) contexts. In this study, based on a t-student analysis, significant differences by sex were found in Intrinsic Motivation-Knowledge and Accomplishment for FLL, Amotivation for PE, and Satisfaction/Boredom for PE and FLL. This would justify a future line of work, also developed in this article, as well as its future contributions. La finalidad de este artículo es mostrar las diferencias entre chichas y chicos en cuanto a su percepción del aprendizaje de la lengua extranjera (LE) y la educación física (EF) en contextos AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera). En este estudio, basado en un análisis T-student, se han hallado diferencias significativas entre sexos en las variables de motivación intrínseca al conocimiento y al logro para FLL, amotivación en la Educación Física y Satisfación/Aburrimiento para Educación Física y FLL. Esto justificaría futuras líneas de investigación, sugeridas en el artículo, así como también sus posibles futuras contribuciones. 2018-12-10T13:41:26Z 2018-12-10T13:41:26Z 2018-06 info:eu-repo/semantics/article Fernández Barrionuevo, Eliseo; Baena Extremera, Antonio. Motivation in Physical Education and Foreign Language Learning in CLIL Teaching: Gender Differences and Implications for Future Studies. Porta Linguarum, 30: 207-220 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54070] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/54070 10.30827/Digibug.54070 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada