Relationships among Perceptual Learning Style, the Ideal L2 Self, and Motivated L2 Behavior in College Language Learners
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Perceptual Learning Style L2 Motivational Self System Ideal L2 Self Motivated Behavior Imagination Estilo de aprendizaje perceptual Autosistema motivacional en L2 Ideal de uno mismo en L2 Comportamiento motivado Imaginación
Fecha
2018-06Referencia bibliográfica
Kim, Tae Young; Kim, Miso.Relationships among Perceptual Learning Style, the Ideal L2 Self, and Motivated L2 Behavior in College Language Learners. Porta Linguarum, 30: 7-22 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54035]
Resumen
The study investigated the effects of 283 college students’ perceptual
learning styles, imagination, and the ideal L2 self on their motivated L2 behavior. The
college students were found to prefer a visual learning style the most, followed by auditory
and kinesthetic styles. Statistical analyses indicated that visual and auditory styles were
meaningfully correlated with motivated behavior, while the kinesthetic style was not; this
was consistent with the findings of younger students. Sequential regression analysis found
that the ideal L2 self had the most explanatory power, followed by imagination, auditory
style, and visual style. No statistically significant difference was found between male and
female students in the perceptual learning style variables. El estudio investigó los efectos que tienen los estilos de aprendizaje perceptuales,
la imaginación y el ideal de uno mismo en L2 sobre el comportamiento motivado en
L2 de 283 estudiantes universitarios. Los estudiantes prefieren mayoritariamente un estilo
de aprendizaje visual, seguido por estilos auditivos y quinestésicos. Los análisis estadísticos
indican que los estilos visuales y auditivos estaban significativamente relacionados
con el comportamiento motivado, mientras que el estilo quinestésico no; esto fue similar
a los resultados de estudiantes más jóvenes. El análisis de regresión secuencial reveló que
el ideal de uno mismo en L2 tuvo el poder más explicativo, seguido por la imaginación,
el estilo auditivo y el estilo visual. La diferencia de género no fue encontrada dentro de
las variables.





