The Effect of Repeated Reading on the Pronunciation of Young EFL Learners
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Repeated Reading (RR) Pronunciation Young learners Foreign language learning Lectura Repetitiva Pronunciación Niños de Primaria Enseñanza de lengua extranjera
Fecha
2017-01Referencia bibliográfica
Riquelme Gil, Irene ;Roca de Larios, Julio; Coyle Balibrea, Yvette. The Effect of Repeated Reading on the Pronunciation of Young EFL Learners. Porta Linguarum, 27: 7-19 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/53948]
Resumen
This study explores whether the Repeated Reading (RR) method can help
young Spanish EFL learners improve their pronunciation. The study was carried out with
eight 10-to-11year old children who systematically read different passages from the same
storybook for six weeks. Data were collected in a pretest and three post-tests involving the
re-reading of the original text, reading of an unknown textand an oral interview. Data were
analyzed with a classification of pronunciation error types focusing on vowels and consonants.
The results indicated that the children improved their pronunciation on the three posttests,
especially when producing free speech. Este estudio pretende analizar si el método de Lectura Repetitiva (Repeated
Reading) mejorala pronunciación de niños de Educación Primaria. Sepracticó con ocho niños
de quinto curso queleyeronsistemáticamente distintos pasajesdel mismo libro durante
seis semanas. Los datos fueron recogidos con un pretesty tres post-tests, incluyendo una
relectura del primer texto, lectura de un fragmento nuevo y entrevista oral.Los datos fueron
analizados usando una clasificación de tipos de errores en pronunciación incluyendo vocales,
consonantes y acentuación. Los resultados indicaron que los niños mejoraron su pronunciación
en los tres post-tests, especialmente al producir lengua oral libremente.