Mostrar el registro sencillo del ítem
Pedagogical Content Knowledge in the Context of Foreign and Second Language Teaching: A Review of the Research Literature
dc.contributor.author | Evens, Marie | |
dc.contributor.author | Elen, Jan | |
dc.contributor.author | Depaepe, Fien | |
dc.date.accessioned | 2018-11-27T14:20:47Z | |
dc.date.available | 2018-11-27T14:20:47Z | |
dc.date.issued | 2016-06 | |
dc.identifier.citation | Evens, Marie; Elen, Jan; Depaepe, Fien. Pedagogical Content Knowledge in the Context of Foreign and Second Language Teaching: A Review of the Research Literature. Porta Linguarum, 26: 187-200 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53944] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/53944 | |
dc.description.abstract | In this systematic review, 17 articles were analyzed focusing on three research questions: (1) How is pedagogical content knowledge (PCK) conceptualized in empirical research on foreign and second language (FL/L2) education? (2) How is PCK studied in empirical research on FL/L2 education? (3) What are the main conclusions of empirical research on FL/L2 education? An overview of the most important research findings does not reveal generalizable conclusions from research on FL/L2 PCK. The research domain is characterized by a variety of conceptualizations and research methods. | es_ES |
dc.description.abstract | En esta revisión sistemática, se analizaron 17 artículos enfocando tres preguntas de investigación: (a)¿Cómo se conceptualiza el conocimiento didáctico del contenido (CDC) en la investigación empírica de la educación de la lengua extranjera y la segunda lengua (LE/SL)? (b)¿Cómo se estudia el CDC en la investigación empírica de la educación de LE/SL? (c)¿Cuáles son las principales conclusiones de la investigación empírica de la educación de LE/SL? La revisión de los resultados de investigación más importantes de la investigación de LE/SL CDC no revela conclusiones generalizables. Esta área de investigación es caracterizada por una variedad de conceptualizaciones y de métodos de investigación. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Pedagogical content knowledge | es_ES |
dc.subject | Second language | es_ES |
dc.subject | Foreign language | es_ES |
dc.subject | Teacher knowledge | es_ES |
dc.subject | Systematic review | es_ES |
dc.subject | Conocimiento didáctico del contenido | es_ES |
dc.subject | Segunda lengua | es_ES |
dc.subject | Lengua extranjera | es_ES |
dc.subject | Conocimiento de la enseñanza | es_ES |
dc.subject | Revisión sistemática | es_ES |
dc.title | Pedagogical Content Knowledge in the Context of Foreign and Second Language Teaching: A Review of the Research Literature | es_ES |
dc.title.alternative | El conocimiento didáctico del contenido en el dominio de la lengua extranjera y la segunda lengua: una revisión de la literatura científica | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/Digibug.53944 |