Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRuano San Segundo, Pablo
dc.date.accessioned2018-11-27T13:43:24Z
dc.date.available2018-11-27T13:43:24Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.citationRuano San Segundo, Pablo. Nineteenth-Century English Fiction as a Source for Teaching Discourse Presentation Strategies to Spanish EFL Students: A Corpus-Based Approach to Direct Speech Reporting Verbs. Porta Linguarum, 26: 161-175 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53942]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/53942
dc.description.abstractDirect speech has traditionally lacked the attention devoted to indirect speech in EFL teaching in the Spanish curriculum. The verbatim representation of the speech act being reported seems as a taken-for-granted construction which does not need further analysis. Thanks to a corpus-based approach, though, it is possible to retrieve data that prove otherwise. Reporting verbs will be the element under analysis, since they make it possible to demonstrate that the way in which discourse is projected can be highly interpretative. The analysis will consist of a corpus-based study of more than eighty English Victorian novels (c. 16.8 million words). It will be carried out with WordSmith Tools (Scott, 2013), which allows the retrieval of more than 30,000 verbs.es_ES
dc.description.abstractEl estilo directo ha carecido tradicionalmente de la atención que sí ha recibido el estilo indirecto en la enseñanza del inglés como lengua extranjera en España. La cita literal del acto de habla que se representa parece hacer innecesaria su enseñanza en contextos de aprendizaje de una lengua. Gracias a un enfoque de corpus, sin embargo, es posible aglutinar el material suficiente para demostrar que esto no es así. Los verbos de habla serán el objeto de estudio de este trabajo, pues servirán para ratificar que la manera en que se proyecta el discurso es decisiva a la hora de percibirlo. El análisis consistirá en un estudio basado en corpus de más de ochenta novelas victorianas. Se realizará con WordSmith Tools (Scott, 2013), que permite rescatar más de treinta mil verbos de habla para su posterior estudio.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectCorpus-based approaches_ES
dc.subjectVictorian fictiones_ES
dc.subjectDirect speeches_ES
dc.subjectTeaching es_ES
dc.subjectReporting verbses_ES
dc.subjectEstudio de corpuses_ES
dc.subjectNovela victorianaes_ES
dc.subjectEstilo directoes_ES
dc.subjectEnseñanza es_ES
dc.subjectVerbos de hablaes_ES
dc.titleNineteenth-Century English Fiction as a Source for Teaching Discourse Presentation Strategies to Spanish EFL Students: A Corpus-Based Approach to Direct Speech Reporting Verbses_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.53942


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España