Fillers and the Development of Oral Strategic Competence in Foreign Language Learning
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Fillers Foreign languages Communicative and strategic competence Muletillas Lenguas extranjeras Competencia comunicativa y competencia estratégica
Date
2016-01Referencia bibliográfica
Basurto Santos, Nora M;. Hernández Alarcón, María Magdalena; Mora Pablo, Irasema. Fillers and the Development of Oral Strategic Competence in Foreign Language Learning. Porta Linguarum, 25: 191-201 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53916]
Abstract
A lot of research has been carried out on how students go about developing
communicative competence when learning foreign languages. However, little do we know
about how foreign language teachers help their learners to develop oral strategies that will
enable them to cope with speaking problems on the fly and beyond the FL classroom. In
this article we focused on a single oral communicative strategy that, we argue, has been
neglected, in general, in foreign language classrooms. We present the findings of a research
that focused on teaching fillers in FL classrooms in different teaching contexts and various
FL classes. Se ha investigado bastante sobre cómo los estudiantes desarrollan la competencia
comunicativa durante el aprendizaje de lenguas extranjeras (LEs). Sin embargo, se
sabe muy poco sobre cómo los profesores ayudan a sus estudiantes a desarrollar estrategias
orales que les permitan enfrentar problemas que surgen en el momento de la comunicación y
más allá del aula. En este artículo presentamos y discutimos los resultados de una investigación
acerca de la enseñanza de las muletillas en clases de LEs en diferentes contextos educativos.
Se concluye que la enseñanza de las muletillas ha sido descuidada en gran medida en
los salones de lenguas extranjeras.