Mostrar el registro sencillo del ítem
The Effect of Explicit Metacognitive Strategy Instruction on Reading Comprehension and Self-Efficacy Beliefs: The Case of Iranian University EFL Students
dc.contributor.author | Tavakoli, Hossein | |
dc.contributor.author | Koosha, Mansour | |
dc.date.accessioned | 2018-11-22T11:40:50Z | |
dc.date.available | 2018-11-22T11:40:50Z | |
dc.date.issued | 2016-01 | |
dc.identifier.citation | Tavakoli, Hossein; Koosha, Mansour. The Effect of Explicit Metacognitive Strategy Instruction on Reading Comprehension and Self-Efficacy Beliefs: The Case of Iranian University EFL Students. Porta Linguarum, 25: 119-133 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53893] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/53893 | |
dc.description.abstract | This article reports on an empirical study that investigated the influence of explicit metacognitive strategy instruction on reading comprehension and self-efficacy in English as a foreign language (EFL) among university students in Iran. A randomized pretest posttest control group design was employed. The quantitative data were collected by the Survey of Reading Strategies, Motivated Strategies for Learning Questionnaire, and a reading comprehension test. The results of ANCOVA revealed that students in the experimental group showed greater achievement both in reading comprehension and self-efficacy than students in the control group. | es_ES |
dc.description.abstract | Este artículo trata de un estudio empírico en el que se investigó la influencia de la instrucción explícita de la estrategia metacognitiva en la comprensión lectora y la autoeficacia del inglés como lengua extranjera (EFL) entre los estudiantes universitarios en Irán. Se empleó un diseño de grupo de pre-test y posttest con controles aleatorios. Los datos cuantitativos fueron recogidos en el estudio de estrategias de lectura, motivando estrategias de aprendizaje en un cuestionario y una prueba de comprensión de lectura. Los resultados del ANCOVA revelaron que los estudiantes del grupo experimental mostraban mayores logros tanto en comprensión lectora y en autoeficacia que los estudiantes del grupo control. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Explicit metacognitive strategy instruction | es_ES |
dc.subject | Reading comprehension | es_ES |
dc.subject | Self-efficacy beliefs | es_ES |
dc.subject | Instrucción explícita | es_ES |
dc.subject | Estrategia metacognitiva | es_ES |
dc.subject | Comprensión lectora | es_ES |
dc.subject | Creencias de autoeficacia | es_ES |
dc.title | The Effect of Explicit Metacognitive Strategy Instruction on Reading Comprehension and Self-Efficacy Beliefs: The Case of Iranian University EFL Students | es_ES |
dc.title.alternative | El efecto de la instrucción explícita de la estrategia metacognitiva en la comprensión lectora y las creencias de autoeficacia: el caso de estudiantes iraníes EFL | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/Digibug.53893 |