Mostrar el registro sencillo del ítem
Teacher Satisfaction Concerning the Implementation of Bilingual Programmes in a Spanish University
dc.contributor.author | Fernández-Costales, Alberto | |
dc.contributor.author | González-Riaño, Xose Antón | |
dc.date.accessioned | 2018-11-15T09:29:38Z | |
dc.date.available | 2018-11-15T09:29:38Z | |
dc.date.issued | 2015-01 | |
dc.identifier.citation | Fernández-Costales, Alberto; González-Riaño, Xose Antón. Teacher Satisfaction Concerning the Implementation of Bilingual Programmes in a Spanish University. Porta Linguarum, 23: 93-108 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/53757] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/53757 | |
dc.description.abstract | This paper analyses teacher satisfaction in the case of lecturers engaged in the so-called “bilingual programmes” at the University of Oviedo, an institution which offers subjects taught entirely in English in several study plans. The research relies on quantitative and descriptive methodology covering 74 lecturers (almost the entire population being studied) and establishes the strengths and weaknesses of this approach based on their experiences teaching through the medium of English. The conclusions of the study provide lines of optimization and propose improvements for the implementation of bilingual programmes in similar contexts. | es_ES |
dc.description.abstract | Este artículo analiza el grado de satisfacción de los docentes que participan en los llamados “programas bilingües” de la Universidad de Oviedo mediante los que se ofrecen asignaturas de diferentes titulaciones en inglés. El estudio se basa en una metodología cuantitativa y descriptiva que vincula a 74 profesores (prácticamente la población de referencia), y plantea los puntos fuertes y débiles que se derivan de su experiencia en la impartición de docencia en inglés. Las conclusiones de esta investigación proporcionan líneas de optimización así como propuestas de mejora en lo referente a la implantación de programas bilingües en contextos similares. | es_ES |
dc.description.sponsorship | This study has been supported by the research project EDU2009-08669EDUC, financed by the Spanish Ministry of Science and Innovation, General Directorate for Research. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Bilingual programmes | es_ES |
dc.subject | Higher education | es_ES |
dc.subject | Teacher satisfaction | es_ES |
dc.subject | Multilingualism | es_ES |
dc.subject | Spanish universities | es_ES |
dc.subject | Programas bilingües | es_ES |
dc.subject | Educación superior | es_ES |
dc.subject | Satisfacción del profesorado | es_ES |
dc.subject | Multilingüismo | es_ES |
dc.subject | Universidades españolas | es_ES |
dc.title | Teacher Satisfaction Concerning the Implementation of Bilingual Programmes in a Spanish University | es_ES |
dc.title.alternative | Satisfacción del profesorado en la implementación de programas bilingües en una universidad española | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/Digibug.53757 |