Teacher Satisfaction Concerning the Implementation of Bilingual Programmes in a Spanish University
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Bilingual programmes Higher education Teacher satisfaction Multilingualism Spanish universities Programas bilingües Educación superior Satisfacción del profesorado Multilingüismo Universidades españolas
Fecha
2015-01Referencia bibliográfica
Fernández-Costales, Alberto; González-Riaño, Xose Antón. Teacher Satisfaction Concerning the Implementation of Bilingual Programmes in a Spanish University. Porta Linguarum, 23: 93-108 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/53757]
Patrocinador
This study has been supported by the research project EDU2009-08669EDUC, financed by the Spanish Ministry of Science and Innovation, General Directorate for Research.Resumen
This paper analyses teacher satisfaction in the case of lecturers engaged in the
so-called “bilingual programmes” at the University of Oviedo, an institution which offers
subjects taught entirely in English in several study plans. The research relies on quantitative
and descriptive methodology covering 74 lecturers (almost the entire population being
studied) and establishes the strengths and weaknesses of this approach based on their experiences
teaching through the medium of English. The conclusions of the study provide lines
of optimization and propose improvements for the implementation of bilingual programmes
in similar contexts. Este artículo analiza el grado de satisfacción de los docentes que participan en
los llamados “programas bilingües” de la Universidad de Oviedo mediante los que se ofrecen
asignaturas de diferentes titulaciones en inglés. El estudio se basa en una metodología
cuantitativa y descriptiva que vincula a 74 profesores (prácticamente la población de referencia),
y plantea los puntos fuertes y débiles que se derivan de su experiencia en la impartición
de docencia en inglés. Las conclusiones de esta investigación proporcionan líneas de
optimización así como propuestas de mejora en lo referente a la implantación de programas
bilingües en contextos similares.