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dc.contributor.advisorSánchez Espinosa, María Adelina 
dc.contributor.advisorCattani, Francesco
dc.contributor.authorGupta, Shilpu
dc.contributor.otherUniversidad de Granada. Instituto Universitario de Estudios de las Mujeres y de Géneroes_ES
dc.date.accessioned2018-10-09T07:43:02Z
dc.date.available2018-10-09T07:43:02Z
dc.date.issued2018-09
dc.date.submitted2018-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/53216
dc.description.abstractThis paper relies on an analytical reading of the novels French Lover (2002) and Brick Lane (2004), written by Taslima Nasreen and Monica Ali respectively, to review the meaning of homeland from the perspective of Third World, transnational, South Asian brown women. Fundamentally, using the framework of feminist, postcolonial, and transnational theory, the above mentioned literary texts are studied alongside the theoretical concepts of the “Nueva Conciencia Mestiza” and “Coatlicue State” proposed in Gloria Anzaldúa‟s Borderlands/La Frontera: The New Mestiza (1987) through the comparative analytical approach. This paper will explore a debate which ranges from the modern concept of the nation to the production of “imagined homelands” at a transnational level, which is based on the same nationalist theory. It will examine the “othered” position of the women within and in-between these “imagined homelands.” Furthermore, the research will look into the mechanism of survival adopted by transnational, South Asian, brown women within/in-between these “imagined homelands,” who view silence as their strategy to move from the position of the “other” to the “conscious other.” Finally, it will explore an alternative idea of homeland as an “in-betweeness” which is proposed in the novels: “border(home)land” opposed to “imagined homelands.”es_ES
dc.description.abstractEsta tesina analiza las novelas French Lover (2002) de Taslima Nasreen y Brick Lane (2004) de Monica Ali con la finalidad de examinar el significado de patria (homeland) desde la perspectiva de las mujeres de color transnacionales que vienen del sur de Asia a vivir en Europa. Usando principalmente teorías feministas, poscoloniales y transnacionales, los textos literarios mencionados anteriormente se estudian junto con los conceptos teóricos “Nueva Conciencia Mestiza” y “Coatlicue State,” que propone Gloria Anzaldúa en su libro Borderlands/La Frontera: The New Mestiza (1987), a través de la metodología comparativa analítica. En este contexto, el trabajo explorará un debate que abarca desde el concepto moderno de la nación y nacionalismo hasta la producción de “patria imaginaria” (“imagined homeland”) a nivel transnacional, que también se basa en la misma teoría nacionalista. Además, examinará la posición de la “otra” de las mujeres dentro y entre estas “patrias imaginarias.” La investigación observará el mecanismo de supervivencia adoptado por las mujeres dentro y entre estas “patrias imaginarias,” que ven el silencio como su estrategia para pasar de la posición de la “otra” a la “otra consciente.” Finalmente, explorará una idea alternativa de “patria” como un “in-betweeness” que se propone en las novelas: “border(home)land” opuesta a “patrias imaginarias.”es_ES
dc.description.sponsorshipMÁSTER ERASMUS MUNDUS GEMMA. X EDICIÓNes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherMASTER ERASMUS MUNDUS EN ESTUDIOS DE LAS MUJERES Y DE GÉNEROes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.title(Dis)locating Homeland: "In-betweeness" in Monica Ali's Brick Lane and Taslima Nasreen's French Loveres_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.53216
dc.type1Proyecto fin de Másteres_ES


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