dc.contributor.author | Micha, Paraskevi | es_ES |
dc.date.accessioned | 2017-05-04T08:24:54Z | |
dc.date.available | 2017-05-04T08:24:54Z | |
dc.date.issued | 2012-03 | |
dc.identifier.citation | Micha, P. Comparative study of the performances of Greek adolescents in dictée. DEDiCA, 2: 103-122 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/46142] | es_ES |
dc.identifier.issn | 2182-018X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/46142 | |
dc.description.abstract | Music dictation (dictée) constitutes one of the most difficult
challenges in the teaching of music and a source of disappointment for the
students. Their errors, during this lesson, may be fundamental to our
research. The goal of this paper is to observe, describe and analyse the
errors made during the recording of melodies of western European and
tropical Greek demotic music (traditional cosmopolitan melodies). These
errors indicate proof and a means of analysis of the mental procedures
which are inextricably connected to the teaching of music. By analysing
these errors we will attempt to discover the causes which provoke difficulties
and are inextricably connected to notes, intervals, scales, drops and
rhythmic values. The statistical sample of the students (36 students) is a
representative of the two different teaching methods (traditional and Kodaly)
in an environment of a specific musical culture (Greek). | en_EN |
dc.description.abstract | El dictée (dictado musical) es una de las pruebas más duras en
la enseñanza de la música y fuente de frustración para los estudiantes. Sus
errores durante este curso pueden ser reveladores en nuestra investigación.
Nuestro objetivo es observar, describir y analizar los errores cometidos en la
transcripción de melodías tonales y de música tropical occidental tradicional
griega (melodías tradicionales). Estos errores son signos y medios de
análisis de los procesos cerebrales que están íntimamente ligados al
aprendizaje musical. Analizándolos, trataremos a descubrir las causas de
las dificultades que causan estos errores en treinta y seis estudiantes y que
están íntimamente ligadas a los intervalos, los niveles, las cadencias y los
valores rítmicos. La muestra estadística de estudiantes (36 estudiantes) es
representativa de las dos diferentes enseñanzas (tradicional y Kodály) en un
medio ambiente de la cultura musical especifica (griego). | es_ES |
dc.description.sponsorship | Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo Educativo de las Didácticas en la Comunidad Andaluza" (HUM742). | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License | en_EN |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | en_EN |
dc.subject | Music education | en_EN |
dc.subject | Western-European music | en_EN |
dc.subject | Tonic music | en_EN |
dc.subject | Greek demotic music | en_EN |
dc.subject | Music dictation (dictée) | en_EN |
dc.subject | Errors | en_EN |
dc.subject | Educación musical | es_ES |
dc.subject | Música europea-occidental | es_ES |
dc.subject | Música tónica | es_ES |
dc.subject | Música popular | es_ES |
dc.subject | Música dictado (dictée) | es_ES |
dc.subject | Errores | es_ES |
dc.title | Comparative study of the performances of Greek adolescents in dictée | en_EN |
dc.title.alternative | Estudio comparativo de las performances de adolescentes griegos en dictado | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |