Implementación de las tecnologías de la información y comunicación avanzadas e implicaciones en la gestión estratégica de la cadena de suministro
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Departamento
Universidad de Granada. Departamento de Organización de EmpresasMateria
Empresas Gestión Tecnologias de la información y la comunicación (TICs) Productividad Canales de distribución (Comercio) Distribución comercial Planificación estratégica Logística
Materia UDC
330 5308
Date
2016Fecha lectura
2016-07-28Referencia bibliográfica
Opazo Basáez, M. G. Implementación de las tecnologías de la información y comunicación avanzadas e implicaciones en la gestión estratégica de la cadena de suministro. Granada: Universidad de Granada, 2016. [http://hdl.handle.net/10481/44029]
Sponsorship
Tesis Univ. Granada. Programa Oficial de Doctorado en: Ciencas Económicas y Empresariales; Beca pre‐doctoral concedida por el programa P‐6‐A del Plan Propio de Investigación de la Universidad de Granada “Becas‐Contrato F.P.U.” (Programa de Formación de Profesorado Universitario). También se ha contado con la financiación del Proyecto “Implementación de extensiones ‘Bolt‐ons’ en sistemas ERP (Enterprise Requirements Planning) avanzados e implicaciones en la gestión de la Cadena de Suministro”, referencia: ECO2010‐16814, del Ministerio de Economía y Competitividad.Abstract
The present thesis has analyzed the role played by ICT within the supply chain
scope, as a tool for enhancing supply chain management and developing innovative
firm strategies. Following that overall objective, the chapter one of the thesis introduces
and contextualizes the importance of the research topic, the scope of the research, and
the objectives expected to be covered through its development. Further, in chapter two
the thesis presents a vast and detailed theoretical framework including all the main
concepts and their relationship in the study. Principally the chapter analyzes widely
the concepts of Supply Chain Management (SCM), Information and Communication
Technologies (ICT), and ICT‐enabled firm strategies, three fundamental subjects that
represent the backbone of this study. In chapter three, the thesis present the research
methodologies used to conduct three individual studies and the significant results
obtained from them. These studies have been elaborated to explore the relevance of
ICT in supply chain and firm strategy.