A study of the potential of training to be transferred to the workplace
Metadata
Show full item recordAuthor
Granado, CristinaEditorial
Universidad de Granada
Materia
Professional training Formación continua Transfer of training Transferencia de la formación Training methods Métodos de formación Evaluation Evaluación
Date
2016-04-29Referencia bibliográfica
Granado, C. A study of the potential of training to be transferred to the workplace.. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 7(1): 89–100 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42992]
Abstract
In order to improve the effectiveness of the training provided by the agency in charge of training of public servants in the region of Andalusia (Spain), trainers were surveyed about what is the utilization of designrelated transfer factors they do when they design training courses. Thus, the extent to which training is designed to be transferred can be analyzed. The results suggested that trainers focused their interventions more on the trainees’ satisfaction with the level and usefulness of the learning acquired than on the learning transfer to workplace. In addition, this study allowed us to gain better understanding of the perspective of trainers on how training design elements are associated. Four transfer-focused training approaches were detected, whose concomitant use varies depending on training objectives. It is concluded that the study of the transferability of training is useful to detect weaknesses and strengths in training and proposals for improvements and lines of inquiry are suggested. Con el fin de mejorar la eficacia de la formación ofrecida a los empleados públicos en Andalucía (España) por la organización responsable, se encuestó a los formadores sobre el uso que hacen de los factores de transferencia relacionados con el diseño de la formación cuando planean cursos. Así, es posible analizar en qué medida la formación es diseñada para ser transferida. Los resultados sugieren que los formadores centran más su intervención en la satisfacción de los empleados por el nivel y utilidad del aprendizaje adquirido que en su transferencia al puesto de trabajo. Además, este estudio permitió obtener una mayor comprensión de la perspectiva de los formadores sobre cómo se combinan los elementos del diseño. Así, se detectaron cuatro enfoques de formación centrados en la transferencia, cuyo uso conjunto varía en función de los objetivos de formación. Se concluye que el estudio del potencial de la formación para ser transferida resulta útil para detectar fortalezas y debilidades en la formación y se sugieren propuestas de mejora y líneas de investigación.