Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRuthven, Kennethes_ES
dc.contributor.authorHofmann, Riikkaes_ES
dc.date.accessioned2016-09-05T07:04:28Z
dc.date.available2016-09-05T07:04:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationRuthven, K.; Hofmann, R. A case study of epistemic order in mathematics classroom dialogue. PNA, 11(1): 5-33 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42388]es_ES
dc.identifier.issn1887-3987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/42388
dc.description.abstractWe define epistemic order as the way in which the exchange and development of knowledge takes place in the classroom, breaking this down into a system of three components: epistemic initiative relating to who sets the agenda in classroom dialogue, and how; epistemic appraisal relating to who judges contributions to classroom dialogue, and how; and epistemic framing relating to the terms in which development and exchange of knowledge are represented, particularly in reflexive talk. These components are operationalised in terms of various types of structural and semantic analysis of dialogue. It is shown that a lesson segment displays a multi-layered epistemic order differing from that of conventional classroom recitation.en_EN
dc.description.abstractDefinimos orden epistémico como el modo en que se produce el intercambio y desarrollo de conocimiento en el aula, de acuerdo con un sistema de tres componentes: iniciativa epistémica respecto a quién y cómo establece la agenda del diálogo de clase; evaluación epistémica respecto a quién y cómo valora las contribuciones a este diálogo; y marco epistémico respecto a los términos en los cuales el desarrollo e intercambio de conocimiento se representa, particularmente en el habla reflexiva. Operativizamos estos componentes mediante varios tipos de análisis estructurales y semánticos del diálogo. Con los datos de un segmento de clase, se muestra un orden epistémico de múltiples niveles que difiere de formatos convencionales de relato en el aula.es_ES
dc.description.sponsorshipThanks are due to the Economic and Social Research Council which funded collection of the video data analysed here as part of the epiSTEMe project (grant reference RES-179-25-0003).es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherGrupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)es_ES
dc.relation.ispartofseriesPNA;11(1)
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licenseen_EN
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/en_EN
dc.subjectClassroom dialogueen_EN
dc.subjectDialogic teachingen_EN
dc.subjectDiscourse analysis en_EN
dc.subjectInitiation-response-feedbacken_EN
dc.subjectSchool mathematicsen_EN
dc.subjectAnálisis del discurso es_ES
dc.subjectDiscurso de clasees_ES
dc.subjectEnseñanza dialógicaes_ES
dc.subjectInicio-respuesta-realimentaciónes_ES
dc.subjectMatemáticas es_ES
dc.titleA case study of epistemic order in mathematics classroom dialogueen_EN
dc.title.alternativeUn estudio de caso del orden epistémico en el discurso de la clase de matemáticases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License