Show simple item record

dc.contributor.authorZarza-Alzugaray, Francisco Javier
dc.contributor.authorZarza-Alzugaray, María Begoña
dc.date.accessioned2016-05-16T08:20:48Z
dc.date.available2016-05-16T08:20:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationZarza-Alzugaray, F.J.; Zarza-Alzugaray, M.B. An Explanation the Creativity of Musical Competence in Primary Education. ULU, 1: 36-41(2016).[http://hdl.handle.net/10481/41277]
dc.identifier.issn2445-0677
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/41277
dc.descriptionRecepción: 22 de abril de 2016es_ES
dc.descriptionAceptación/Publicación: 16 de mayo de 2016es_ES
dc.descriptionCorrespondencia: fjzarza@unizar.eses_ES
dc.description.abstractEn el sistema educativo español, la enseñanza musical en los estadios educativos obligatorios adolece tradicionalmente de falta de un corpus sólido de investigación. En este sentido la educación musical básica intenta desarrollar en el alumnado competencias esenciales relacionadas con la interpretación y ejecución musical. En este trabajo se presenta cómo las autopercepciones sobre las interpretaciones musicales de los estudiantes están determinadas en buena medida por constructos como la creatividad y la motivación académica. A tenor de esta nueva vía de investigación, se podrán desarrollar, en un futuro, mejoras docentes que fomenten la creatividad interpretativa que redundarán en mayores niveles motivacionales y mejoras en la adquisición de conocimientos por parte del alumnado.es_ES
dc.description.abstractAbstract: In the Spanish education system, music education in the compulsory education stage traditionally lacks a solid body of research. In this sense basic music education aims to develop in students essential skills related to musical interpretation and performance. This paper explains how self-perceptions about the musical performances of students are largely determined by constructs such as creativity and academic motivation. According to this new line of research, improvements in teaching may be developed in the future, that encourage interpretive creativity that will lead to higher motivational levels and improvements in the acquisition of knowledge by students.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Laboratorio de Psicología Sociales_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.relation.ispartofseriesULU;1
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectEducación Musicales_ES
dc.subjectCreatividad es_ES
dc.subjectMusic Educationes_ES
dc.subjectCreativityes_ES
dc.titleUna explicación desde la creatividad de la competencia musical en Educación Primariaes_ES
dc.title.alternativeAn Explanation the Creativity of Musical Competence in Primary Educationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License