Show simple item record

dc.contributor.authorCanga Alonso, Andrés
dc.date.accessioned2014-05-28T10:11:57Z
dc.date.available2014-05-28T10:11:57Z
dc.date.issued2011-06
dc.identifier.citationCanga Alonso, A. El portafolio como recurso para la reflexión y la autoevaluación en alumnos con dificultades de aprendizaje. Porta Linguarum, 16: 137-153 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/32013]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/32013
dc.description.abstractEste artículo analiza la inclusión del Portafolio Europeo de las Lenguas en el curriculum del Programa de Diversificación Curricular en un centro educativo de Asturias (España) para fomentar la reflexión y la autoevaluación en el proceso de aprendizaje de una lengua extranjera. En primer lugar, se relaciona el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas y el PEL con la autonomía de los aprendices. Posteriormente, se examinan las características del grupo de informantes y las actividades realizadas. Los resultados ponen de manifiesto que el PEL es una herramienta adecuada para favorecer la reflexión en alumnos con dificultades de aprendizaje.es_ES
dc.description.abstractThis paper shows how the European Language Portfolio has been integrated into the Diversificación Curricular English syllabus at a Secondary School in Asturias (Spain) to promote self-reflection and self-assessment. It starts with an explanation of the relationship between the Common European Framework, the ELP, and learner autonomy. The second part deals with the main characteristics of the students, as well the tasks they have done during the study. The findings show that the ELP is a useful tool to promote self-assessment and self-reflection in students with learning difficulties.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectReflexiónes_ES
dc.subjectPortafolioes_ES
dc.subjectAutoevaluaciónes_ES
dc.subjectSelf-reflectiones_ES
dc.subjectPortfolioes_ES
dc.subjectSelf-assessmentes_ES
dc.titleEl portafolio como recurso para la reflexión y la autoevaluación en alumnos con dificultades de aprendizajees_ES
dc.title.alternativeThe portfolio as a resource for reflection and self-evaluation with students having learning difficultieses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.32013


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License