Show simple item record

dc.contributor.authorMarins de Andrade, Paulo Roberto
dc.date.accessioned2014-05-27T10:36:54Z
dc.date.available2014-05-27T10:36:54Z
dc.date.issued2010-06
dc.identifier.citationMarins de Andrade, P.R. Estrategias de aprendizaje y desarrollo de la motivación: un estudio empírico con estudiantes de E/LE brasileños. Porta Linguarum, 14: 141-160 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31958]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31958
dc.description.abstractEste artículo se fundamenta en la relación de algunas «estrategias de aprendizaje» propuestas por Oxford sobre la motivación. Es decir, he indagado qué actividades son más motivadoras en el estudio del E/LE según estudiantes brasileños en un contexto de aprendizaje de no inmersión. En el estudio empírico las preguntas de los cuestionarios y de la entrevista se basaron en los modelos de estrategia de aprendizaje propuestos por Oxford. Los resultados apuntan al uso de las artes como las estrategias de aprendizaje más motivadoras.es_ES
dc.description.abstractThis article is based on the relation of some «learning strategies» especially those of Oxford about Motivation. That is, what activities are more motivational in the study of the Spanish as Foreign Language of Brazilian students in a context of learning of no immersion? In the empirical study, the questions of the questionnaires and the interviews were based on models of learning strategies proposed by Oxford. The results point to use the arts as the more motivational learning strategies.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectAuto-motivaciónes_ES
dc.subjectEstrategias de aprendizaje es_ES
dc.subjectAutonomíaes_ES
dc.subjectAfectividad es_ES
dc.subjectCompetencia de aprendizajees_ES
dc.subjectSelf-motivationes_ES
dc.subjectLearning strategies es_ES
dc.subjectAffectivityes_ES
dc.subjectAutonomyes_ES
dc.subjectLearning/existencial competencees_ES
dc.titleEstrategias de aprendizaje y desarrollo de la motivación: un estudio empírico con estudiantes de E/LE brasileñoses_ES
dc.title.alternativeLearning strategies and motivational development: an empirical study with spanish as a foreign langauge students in Braziles_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31958


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License