Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía-Pastor, María Dolores
dc.date.accessioned2014-05-21T11:19:30Z
dc.date.available2014-05-21T11:19:30Z
dc.date.issued2009-01
dc.identifier.citationGarcía-Pastor, M.D. Rutinas en ELE: la enseñanza de verbos reflexivos desde una aproximación pragmática. Porta Linguarum, 11: 163-178 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31845]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31845
dc.description.abstractEste trabajo presenta un estudio de aula sobre la enseñanza de verbos reflexivos como elementos lingüísticos para la expresión de rutinas diarias en español como lengua extranjera (ELE) desde un enfoque pragmático. Dicho enfoque aboga por la enseñanza y aprendizaje de lenguas orientado al desarrollo del ‘conocimiento pragmático’ de los aprendices de éstas, a saber, el conocimiento consciente de los recursos lingüísticos de una lengua, y las asunciones lingüísticas y socio-culturales que subyacen al uso de los mismos en diferentes contextos. Los sujetos del estudio mostraron en general resultados más positivos que estudiantes de otros grupos de su mismo nivel.es_ES
dc.description.abstractThis paper describes a classroom-based study on the teaching of reflexive verbs as linguistic elements to express daily routines in Spanish as a foreign language (SFL) from a pragmatic perspective. This perspective advocates the learning and instruction of languages oriented to the development of learners ‘pragmatic knowledge’. Pragmatic knowledge refers to conscious knowledge of the different linguistic resources of a language, and the linguistic and socio-cultural assumptions informing their use across communicative contexts. Participants in this study achieved in general more positive results than learners in other groups of the same level.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectVerbos reflexivoses_ES
dc.subjectRutinas diariases_ES
dc.subjectPragmáticaes_ES
dc.subjectSensibilizaciónes_ES
dc.subjectReflexive verbses_ES
dc.subjectDaily routineses_ES
dc.subjectPragmatices_ES
dc.subjectAwareness-raisinges_ES
dc.titleRutinas en ELE: la enseñanza de verbos reflexivos desde una aproximación pragmáticaes_ES
dc.title.alternativeRoutines in SFL: teaching reflexive verbs from a pragmatic approaches_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31845


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License