Designing a conceptual syllabus for teaching metaphors and idioms in a foreign language context
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Conceptual syllabus Programa conceptual Teaching metaphors Enseñanza Metáfora Cognitive linguistics Lingüística cognitiva
Fecha
2008-01Referencia bibliográfica
Andreou, G.; Galantomos, L. Designing a conceptual syllabus for teaching metaphors and idioms in a foreign language context. Porta Linguarum, 9: 69-77 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31746]
Resumen
In this paper we address the aspects that will determine the planning of
a conceptual syllabus for teaching metaphors and idioms in a foreign language context.
We argue that the theoretical background of the cognitive linguistic enterprise alters
slightly the normal processes of developing learning materials. Hence, a series of preliminary
and theoretical/practical concerns are introduced in order to answer the question of how
a conceptual syllabus should look like. En este artículo abordamos los aspectos que deben tenerse en cuenta en la
programación de un programa conceptual para la enseñanza de las metáforas en la
lengua extranjera. Proponemos que el marco teórico de la lingüística cognitiva influye
en cierta medida en los procesos normales de desarrollo de materiales de aprendizaje.
Por tanto, presentamos una serie de cuestiones preliminares de carácter teórico-práctico,
con el fin de dar respuesta a la cuestión de cómo debería ser un syllabus o programa
conceptual.