Primary teachers' insights on the use of the internet in their english as a foreign language lessons: a research case study
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Universidad de Granada
Materia
Teachers' instructional experience Experiencia docente de maestros Young learners Enseñanza a niños English as a foreign language Inglés como lengua extranjera Internet-based technology and instruction Enseñanza de idiomas a través de internet
Fecha
2007-06Referencia bibliográfica
Ramírez Verdugo, D.; Alonso Belmonte, I. Primary teachers' insights on the use of the internet in their english as a foreign language lessons: a research case study. Porta Linguarum, 8: 63-83 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31620]
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We would like to thank UAM for their financial support during the development of this research project.Resumen
While language teachers are progressively aware of the potential benefits
of technology in foreign language instruction, one challenge they face is how to implement
effective technology-based language tasks. This paper reports on the results from a case
study on the instructional experience of a group of teachers in a research project aimed
at investigating the effects of Internet-based instruction on six year old children’s linguistic
outcome in English as a foreign language. The analysis of pre- and post- questionnaires
provides data on the teachers’ expectations, achievements and the difficulties they came
across when using Internet-based tasks in the EFL classroom. A la vez que el profesorado de idiomas se va concienciando de las potenciales
ventajas de la tecnología en la enseñanza de lenguas extranjeras, se enfrenta al
desafío de llevar a clase tareas eficaces basadas en el uso de la tecnología. Este artículo
presenta los resultados de un estudio de caso sobre la experiencia de un grupo de
profesores en un proyecto de investigación sobre los efectos de la enseñanza a través de
Internet en la producción lingüística en inglés de niños de seis años. El análisis de los
cuestionarios pre y post test proporciona datos sobre las expectativas de los profesores,
sobre sus logros y las dificultades a las que se enfrentaron al llevar a clase de inglés
tareas basadas en el uso de Internet.