Primary teachers' insights on the use of the internet in their english as a foreign language lessons: a research case study Ramírez Verdugo, Dolores Alonso Belmonte, Isabel Teachers' instructional experience Experiencia docente de maestros Young learners Enseñanza a niños English as a foreign language Inglés como lengua extranjera Internet-based technology and instruction Enseñanza de idiomas a través de internet While language teachers are progressively aware of the potential benefits of technology in foreign language instruction, one challenge they face is how to implement effective technology-based language tasks. This paper reports on the results from a case study on the instructional experience of a group of teachers in a research project aimed at investigating the effects of Internet-based instruction on six year old children’s linguistic outcome in English as a foreign language. The analysis of pre- and post- questionnaires provides data on the teachers’ expectations, achievements and the difficulties they came across when using Internet-based tasks in the EFL classroom. A la vez que el profesorado de idiomas se va concienciando de las potenciales ventajas de la tecnología en la enseñanza de lenguas extranjeras, se enfrenta al desafío de llevar a clase tareas eficaces basadas en el uso de la tecnología. Este artículo presenta los resultados de un estudio de caso sobre la experiencia de un grupo de profesores en un proyecto de investigación sobre los efectos de la enseñanza a través de Internet en la producción lingüística en inglés de niños de seis años. El análisis de los cuestionarios pre y post test proporciona datos sobre las expectativas de los profesores, sobre sus logros y las dificultades a las que se enfrentaron al llevar a clase de inglés tareas basadas en el uso de Internet. 2014-05-07T11:18:16Z 2014-05-07T11:18:16Z 2007-06 info:eu-repo/semantics/article Ramírez Verdugo, D.; Alonso Belmonte, I. Primary teachers' insights on the use of the internet in their english as a foreign language lessons: a research case study. Porta Linguarum, 8: 63-83 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31620] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31620 10.30827/Digibug.31620 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada