A statistical analysis of achievement in self-study summer books
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
English as a foreign language Inglés lengua extranjera Self-study summer books Cuadernos de vacaciones Primary education Educación primaria Statistical analysis Análisis estadístico
Date
2007-01Referencia bibliográfica
Bazo, P.; et al. A statistical analysis of achievement in self-study summer books. Porta Linguarum, 7: 57-74 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31602]
Abstract
In this article we present all the results obtained from our research based
on the use of self-study books. In a previous report we outlined the way pupils and
parents used the holiday books, whereas in this article we will focus our attention on the
evaluation of the activities done by the students during their summer holidays. We will,
in particular, analyse the results obtained by pupils from state and private schools, by
boys and girls and by second and third cycle pupils. En el presente artículo exponemos todos los resultados obtenidos en una
investigación que tuvo como objetivo estudiar el uso de los cuadernos de verano de
inglés en primaria. En un informe publicado anteriormente presentamos el uso dado a
estos cuadernos de vacaciones por los alumnos y padres, pero ahora vamos a prestar
especial atención a los resultados obtenidos al evaluar las actividades realizadas. En
particular, comparamos estadísticamente los resultados obtenidos por el alumnado de
colegios públicos y privados, por los chicos y las chicas, y por el alumnado del segundo
y tercer ciclo de primaria.