Mostrando ítems 1-5 de 5

      Financiación
      Este trabajo ha sido realizado dentro del proyecto de investigación del Plan Nacional I+D con referencia EDU2013-41632-P, financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad de España. [1]
      La investigación presentada es parte de las actividades de los proyectos de I+D+i Análisis de procesos de aprendizaje de estudiantes de altas capacidades matemáticas de Educación Primaria y ESO en contextos de realización de actividades matemáticas ricas (EDU2012-37259) y Momentos clave en el aprendizaje de la geometría en un entorno colaborativo y tecnológico (EDU2011-23240), subvencionados por el Gobierno de España. [1]
      The work on this paper was partially supported by the Centro de Investigación y Formación en Educación [Center for research and training in Education] (CIFE) of the Universidad de los Andes, Bogotá, Colombia. We are grateful to María José González for their comments on an earlier version of the manuscript. [1]
      This study was funded by the National Science Foundation (NSF), Grant # DUE- 0962863, “The Poincaré Institute: A Partnership for Mathematics Education.” The ideas expressed herein are those of the authors and do not necessarily reflect the ideas of the funding agency. [1]
      We wish to thank the student, whom we have called Filippo, for accepting to work with us in this experiment, and the school IIS “E. Majorana” of San Lazzaro, Italy for enthusiastically accommodating collaborations between research and practice. We also dearly thank Anna Sfard for the insightful comments that she framed to address the issues we are concerned with. [1]