Afficher la notice abrégée

dc.contributor.authorBlanco Carrión, Olga
dc.date.accessioned2014-03-04T12:42:32Z
dc.date.available2014-03-04T12:42:32Z
dc.date.issued2006-06
dc.identifier.citationBlanco Carrión, O. Framenet as a corpus tool for the learning of second languages and for the lexical awareness of one's first language. Porta Linguarum, 6: 67-76 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30661]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/30661
dc.description.abstractIn this paper, I aim to show how the FrameNet database created by the research group lead by Prof. Charles Fillmore and based on the principles of Frame Semantics, can serve as a valuable tool for the learning of second language lexis as well as for the better understanding and/or acquisition of the learner’s first language lexicon.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo se pretende mostrar como la base de datos FrameNet creada por el grupo de investigación dirigido por el profesor Charles Fillmore y basada en los principios de la Semántica de Marcos puede ser una herramienta útil para el aprendizaje del lexicon de una segunda lengua así como para la mejor comprensión de la lengua madre.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectFrame semanticses_ES
dc.subjectSemántica de marcoses_ES
dc.subjectFrameNetes_ES
dc.subjectFramees_ES
dc.subjectMarcoes_ES
dc.subjectFrame elementses_ES
dc.subjectElementos del marcoes_ES
dc.subjectConceptualizationes_ES
dc.subjectConceptualizaciónes_ES
dc.subjectCulture es_ES
dc.subjectCultura es_ES
dc.titleFramenet as a corpus tool for the learning of second languages and for the lexical awareness of one's first languagees_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.30661


Fichier(s) constituant ce document

[PDF]

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License