Sneaking gender into the EFL class
Metadata
Show full item recordAuthor
García Gómez, AntonioEditorial
Universidad de Granada
Materia
Gender studies Methodology ICT (Information and communication technology) EFL class Estudios de género Metodología TIC (Tecnologia de la información y la comunicación) Aula de inglés
Date
2006-01Referencia bibliográfica
García Gómez, A. Sneaking gender into the EFL class. Porta Linguarum, 5: 77-89 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30547]
Abstract
The present study was conducted to engage undergraduate students training
to be Primary School Teachers in the personal study of gender differences. More precisely
the project aims, on the one hand, at getting undergraduates to openly explore the
understanding of gender in the practice of teaching Primary school students and, on the
other, at raising awareness of gender biased attitudes both in society and the classroom.
My concern is that these future practitioners will be well positioned as teachers to
reinscribe inequitable and discriminatory practices with their future students. El presente estudio presenta un proyecto llevado a cabo con estudiantes
universitarios de primer curso de Magisterio (especialidad de lengua extranjera) en la
Universidad de Alcalá de Henares. Más concretamente, el proyecto fue conducido con
el objetivo de involucrar a dichos estudiantes en el estudio de las diferencia de género,
así como de hacerles conscientes de la importancia de adoptar una práctica docente que
rechace la perpetuación de valores sexistas en el aula de primaria.