Sneaking gender into the EFL class García Gómez, Antonio Gender studies Methodology ICT (Information and communication technology) EFL class Estudios de género Metodología TIC (Tecnologia de la información y la comunicación) Aula de inglés The present study was conducted to engage undergraduate students training to be Primary School Teachers in the personal study of gender differences. More precisely the project aims, on the one hand, at getting undergraduates to openly explore the understanding of gender in the practice of teaching Primary school students and, on the other, at raising awareness of gender biased attitudes both in society and the classroom. My concern is that these future practitioners will be well positioned as teachers to reinscribe inequitable and discriminatory practices with their future students. El presente estudio presenta un proyecto llevado a cabo con estudiantes universitarios de primer curso de Magisterio (especialidad de lengua extranjera) en la Universidad de Alcalá de Henares. Más concretamente, el proyecto fue conducido con el objetivo de involucrar a dichos estudiantes en el estudio de las diferencia de género, así como de hacerles conscientes de la importancia de adoptar una práctica docente que rechace la perpetuación de valores sexistas en el aula de primaria. 2014-02-25T13:59:10Z 2014-02-25T13:59:10Z 2006-01 journal article García Gómez, A. Sneaking gender into the EFL class. Porta Linguarum, 5: 77-89 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30547] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/30547 10.30827/Digibug.30547 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ open access Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada