Show simple item record

dc.contributor.authorCarrillo López, María José
dc.date.accessioned2014-02-18T14:05:52Z
dc.date.available2014-02-18T14:05:52Z
dc.date.issued2014-01
dc.identifier.citationCarrillo López, M.J. Opinión del profesorado de Lengua Extranjera en torno a la integración del componente cultural en el aula de idiomas. Porta Linguarum, 21: 265-279 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/30494]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/30494
dc.description.abstractEn este artículo presentamos un estudio que forma parte de una investigación más amplia en la que se indagan las percepciones del profesorado de Lengua Extranjera en torno a la integración del componente cultural en el aula de idiomas. Estas creencias han sido obtenidas mediante un cuestionario que pretendía conocer las opiniones de un colectivo de profesores de las provincias de Málaga y Granada en torno a tres cuestiones fundamentales: la relevancia que la Unión Europea otorga a la dimensión sociocultural; la importancia relativa de los componentes lingüístico y/o cultural en la enseñanza/aprendizaje de una lengua extranjera y el tipo de contenidos que deberían impartirse. De cada ítem se ha realizado un análisis de la distribución de frecuencia y la posible variabilidad de las opiniones que manifiestan los docentes en función del idioma enseñado, de los años de experiencia docente, de la provincia en la que imparten dicha docencia, del nivel de enseñanza y del sexo.es_ES
dc.description.abstractThis paper is part of a wider research in which we study the beliefs of Second Language Teachers about the integration of cultural aspects in the foreign language classroom. A questionnaire were distributed among teachers in the provinces of Malaga and Granada in order to find out what they thought on three fundamental issues: 1) the importance that the European Union gives to the teaching of cultural aspects; 2) the relative weight that linguistic and cultural elements have in Foreign Language Teaching; and 3) which cultural contents should be included in the syllabus. For each item, we perform an analysis of the frequency distribution and the existence of statistically significant differences on their answers according to the independent variables such as language being taught, years of experience, the province in which they teach, the academic level and the gender.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectEnseñanza de lenguas extranjerases_ES
dc.subjectCreenciases_ES
dc.subjectCompetencia socioculturales_ES
dc.subjectCompetencia lingüísticaes_ES
dc.subjectForeign language teachinges_ES
dc.subjectTeachers' beliefses_ES
dc.subjectSociocultural competencees_ES
dc.subjectLinguistic competencees_ES
dc.titleOpinión del profesorado de Lengua Extranjera en torno a la integración del componente cultural en el aula de idiomases_ES
dc.title.alternativeForeign language teachers' beliefs about the integration of the cultural element in the language classroomes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.30494


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License