Using relation tables to improve validity in external evaluation
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Relation tables Validity External evaluation English as a foreign language Primary education Tablas de relación Evaluación externa Inglés como lengua extranjera Educación primaria
Fecha
2014-01Referencia bibliográfica
Peñate Cabrera, M.; Bazo Martínez, P. Using relation tables to improve validity in external evaluation. Porta Linguarum, 21: 25-35 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/30480]
Resumen
Implementing external tests implies that test developers will need to address
questions about validity and reliability. In this paper we are going to explain the process we
have followed to design the English as a Foreign Language test intended for the fourth grade
of primary school children in the Canary Islands, since we had been previously selected
by the local authorities to coordinate this project. At the same time, we intend to provide a
means of being accountable when evaluating. By accountability, we mean demonstrating to
teachers and schoolchildren that all the items of our tests are justified and have a specific
purpose. A la hora de diseñar una evaluación externa necesariamente debemos prestar
especial atención a los conceptos de validez y fiabilidad. En este artículo queremos presentar
el proceso que hemos seguido a la hora de diseñar el formato que hemos utilizado en Canarias
para realizar la prueba de diagnóstico destinada a la evaluación del inglés en cuarto
de primaria. Además intentamos demostrar al alumnado y al profesorado que los diferentes
ítems de las pruebas de evaluación están justificados y tienen una incidencia directa en su
proceso de aprendizaje y enseñanza.