Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMoreno Espinosa, Soraya
dc.date.accessioned2014-01-16T11:51:53Z
dc.date.available2014-01-16T11:51:53Z
dc.date.issued2005-06
dc.identifier.citationMoreno Espinosa, S. Can P_Lex Accurately Measure Lexical Richness in the Written Production of Young Learners of EFL?. Porta Linguarum, 4: 7-21 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29863]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/29863
dc.description.abstractIn this paper, we aim to shed light on the measurement of L2 lexical richness in the written production of primary school learners of EFL by means of a computational tool such as P_Lex (Meara & Bell, 2001). We consider it necessary to find out whether this instrument will be appropriate to analyse their embedded vocabulary, since as far as we know, this experimental tool has not been used to analyse the written production of learners with such a low proficiency level.es_ES
dc.description.abstractEn este trabajo pretendemos arrojar luz sobre la evaluación de la riqueza léxica de la producción escrita de aprendices de inglés como lengua extranjera en primaria a través de una herramienta informática como P_Lex (Meara & Bell, 2001). Consideramos necesario investigar si este instrumento de evaluación en fase experimental es apropiado para analizar dicho vocabulario, puesto que no parece haber sido utilizado con anterioridad para analizar la producción escrita de aprendices de inglés con un nivel de competencia en lengua extranjera tan bajo.es_ES
dc.description.sponsorshipThis investigation was supported by the Spanish Ministry of Science and Technology (Grant no. BFF2003-04009-CO2-02) as part of the research project “The development of lexical competence in the acquisition of L2 English in primary education”, University of La Rioja, and Comunidad Autónoma de La Rioja (Grant F.P.I. 2005).es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectP_Lexes_ES
dc.subjectLexical richnesses_ES
dc.subjectEFL young learnerses_ES
dc.subjectComputer-mediated embedded vocabulary assesmentes_ES
dc.subjectRiqueza léxicaes_ES
dc.subjectInglés como lengua extranjeraes_ES
dc.subjectEvaluación es_ES
dc.subjectVocabularioes_ES
dc.subjectOrdenadores_ES
dc.titleCan P_Lex Accurately Measure Lexical Richness in the Written Production of Young Learners of EFL?es_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.29863


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License