Can P_Lex Accurately Measure Lexical Richness in the Written Production of Young Learners of EFL?
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Moreno Espinosa, SorayaEditorial
Universidad de Granada
Materia
P_Lex Lexical richness EFL young learners Computer-mediated embedded vocabulary assesment Riqueza léxica Inglés como lengua extranjera Evaluación Vocabulario Ordenador
Fecha
2005-06Referencia bibliográfica
Moreno Espinosa, S. Can P_Lex Accurately Measure Lexical Richness in the Written Production of Young Learners of EFL?. Porta Linguarum, 4: 7-21 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29863]
Patrocinador
This investigation was supported by the Spanish Ministry of Science and Technology (Grant no. BFF2003-04009-CO2-02) as part of the research project “The development of lexical competence in the acquisition of L2 English in primary education”, University of La Rioja, and Comunidad Autónoma de La Rioja (Grant F.P.I. 2005).Resumen
In this paper, we aim to shed light on the measurement of L2 lexical
richness in the written production of primary school learners of EFL by means of a
computational tool such as P_Lex (Meara & Bell, 2001). We consider it necessary to
find out whether this instrument will be appropriate to analyse their embedded vocabulary,
since as far as we know, this experimental tool has not been used to analyse the written
production of learners with such a low proficiency level. En este trabajo pretendemos arrojar luz sobre la evaluación de la riqueza
léxica de la producción escrita de aprendices de inglés como lengua extranjera en primaria
a través de una herramienta informática como P_Lex (Meara & Bell, 2001). Consideramos
necesario investigar si este instrumento de evaluación en fase experimental es apropiado
para analizar dicho vocabulario, puesto que no parece haber sido utilizado con anterioridad
para analizar la producción escrita de aprendices de inglés con un nivel de competencia
en lengua extranjera tan bajo.