Show simple item record

dc.contributor.authorPishghadam, Reza
dc.contributor.authorEhsan Golparvar, Seyyed
dc.contributor.authorHassan Khajavy, Gholam
dc.date.accessioned2013-12-13T11:20:51Z
dc.date.available2013-12-13T11:20:51Z
dc.date.issued2013-01
dc.identifier.citationPishghadam, R.; Ehsan Golparvar, S.; Hassan Khajavy, G. The role of narrative intelligence in english language teaching, major and gender. Porta Linguarum, 19: 59-70 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29626]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/29626
dc.description.abstractThis research attempt purports to examine the role of narrative intelligence in the success of English language teachers with respect to major and gender. Seven hundred and fifty three English language teachers and learners took part in this study. Scales of narrative intelligence and teacher success were used to garner data in this study. The findings indicated that there exists a significant relationship between teachers pedagogical effectiveness and their narrative intelligence. Moreover, EFL teachers who majored in English literature showed a higher level of narrative intelligence. In addition, there was no statistically significant difference between male and female teachers in terms of narrative intelligence. Finally, the results were discussed and pedagogical implications were provided in the context of language learning and teaching.es_ES
dc.description.abstractEste intento de investigación pretende examinar el papel de la inteligencia narrativa en el éxito de los profesores de inglés y en sus mayores en hombres y mujeres. Setecientos cincuenta y tres profesores de inglés y los alumnos participaron en este proyecto. Las escalas de inteligencia narrativa y el éxito docente se utilizaron para reunir datos de este estudio. Los resultados indicaron que existe una relación significativa entre la eficacia pedagógica de los docentes y su inteligencia narrativa. Por otra parte, profesores de inglés que se especializó en la literatura Inglés mostraron un mayor nivel de inteligencia narrativa. Además, no hubo diferencia estadísticamente significativa entre los maestros y maestras en términos de inteligencia narrativa. Finalmente, los resultados fueron discutidos y las implicaciones pedagógicas se presentaron en el contexto del aprendizaje de idiomas y la enseñanza.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectMajores_ES
dc.subjectGenderes_ES
dc.subjectNarrative intelligencees_ES
dc.subjectEFL teacheres_ES
dc.subjectPedagogical successes_ES
dc.subjectEspecializaciónes_ES
dc.subjectGéneroes_ES
dc.subjectInteligencia narrativaes_ES
dc.subjectÉxito pedagógicoes_ES
dc.titleThe role of narrative intelligence in english language teaching, major and genderes_ES
dc.title.alternativeEl papel de la inteligencia narrativa en la enseñanza de inglés, asignaturas maior y géneroes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.29626


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License