Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLatifi, Mehdi
dc.contributor.authorYouhanaee, Manizhe
dc.contributor.authorMohammadi, Elham
dc.date.accessioned2013-12-13T11:11:04Z
dc.date.available2013-12-13T11:11:04Z
dc.date.issued2013-01
dc.identifier.citationLatifi, M.; Youhanaee, M.; Mohammadi, E. Simplifying the text or simplifying the task: how to improve listening comprehension. Porta Linguarum, 19: 7-21 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29623]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/29623
dc.description.abstractThe present study was conducted to investigate the differences between using authentic and pedagogical materials. To run the study two groups were formed: one authentic (AMG) and one pedagogical (PMG). Using an IELTS listening section, 48 intermediate learners were chosen and divided into two groups. AMG participants were taught by three feature films and PMG learners were taught by pedagogical movies. Learners’ performance on the post-test revealed a significant gain for AMG. The results supported the use of authentic material provided that the task demand is reduced. Besides, AMG students demonstrated a great self-confidence in dealing with authentic situations.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio se realizó para investigar las diferencias entre el uso de materiales auténticos y pedagógicos. Para llevar a cabo el estudio el estudio se formaron dos grupos: uno auténtico (AMG) y pedagógico (PMG). Se usó una sección del IELTS, que se utilizó con una selección de 48 estudiantes de nivel intermedio divididos en dos grupos. Los participantes AMG se les pasó tres largometrajes y los alumnos PMG se les enseñaron películas pedagógicas. La respuesta de los estudiantes en el test final reveló un aumento significativo de los AMG. Los resultados apoyan el uso de material auténtico siempre que la demanda de la tarea se reduzca. Además, los estudiantes AMG demostraron una gran autoconfianza en sí mismo cuando se enfrentaban a situaciones reales.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectAuthentic movieses_ES
dc.subjectListening comprehensiones_ES
dc.subjectPedagogical movieses_ES
dc.subjectTask simplificationes_ES
dc.subjectText simplificationes_ES
dc.subjectCine auténticoes_ES
dc.subjectComprensión auditivaes_ES
dc.subjectPelículas pedagógicases_ES
dc.subjectSimplificación de tareases_ES
dc.subjectSimplificación del textoes_ES
dc.titleSimplifying the text or simplifying the task: how to improve listening comprehensiones_ES
dc.title.alternativeLa simplificación del texto o la simplificación de la tarea: cómo mejorar la comprensión auditivaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.29623


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License