Action research to motivate EFL university students to learn content and language
Metadata
Show full item recordAuthor
Morell Moll, TeresaEditorial
Universidad de Granada
Materia
Action research U.S. History and culture Interactive lecturing Web searches Evaluation Investigación acción Historia y cultura de los Estados Unidos Conferencias interactivas Búsquedas en la web Evaluación
Date
2005-01Referencia bibliográfica
Morell Moll, T. Action research to motivate EFL university students to learn content and language. Porta Linguarum, 3: 123-134 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29125]
Abstract
The action research carried out by a lecturer of U.S. History and Culture
and fourth year English Studies students is an example of how we can make students
participate actively in the content and in the process of evaluation. Each unit of the
subject is based on a series of questions, which the students answer by way of web
searches (or bibliographic searches). In each session students contribute to the discourse
and at the end of each unit groups of four students write up possible exam questions.
The degree of students’ participation, their exam results and their feedback provides
evidence of the benefits of involving students in the content and the evaluation of a
subject. La investigación acción (action research) llevada a cabo por una profesora
de Historia y cultura de los EE.UU. y alumnos en el cuarto curso de Filología Inglesa
es un ejemplo de cómo podemos hacer que los alumnos participen más de forma activa
en el contenido y en el proceso de evaluación. Cada unidad de la asignatura se basa en
una serie de preguntas planteadas por la profesora y contestadas por los alumnos por
medio de búsquedas bibliográficas y a través del Internet. En cada sesión de clase los
alumnos aportan la materia y al final de cada unidad un grupo de cuatro alumnos
formula posibles preguntas para el examen final. El grado de participación, los resultados
del examen y la retroalimentación indican los beneficios de esta metodología.