Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRodríguez Salas, Gerardo 
dc.date.accessioned2013-05-06T07:20:44Z
dc.date.available2013-05-06T07:20:44Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationRodríguez-Salas, G. "Germany is the home of the family": a criticism of gender roles in Katherine Mansfield's "In a German Pension". ES. Revista de Filología Inglesa 26: 201-212 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/24899]es_ES
dc.identifier.issn0210-9689
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/24899
dc.description.abstractThe present article departs from the concept of “mimicry” or “masquerade”, theorised by such feminist critics as Joan Rivière (1929), Luce Irigaray (1985), or Mary Ann Doane (1991). This implies that women deliberately assume the feminine style and posture assigned to them within patriarchal discourse with a subversive rather than merely imitative intention by means of what Gèrard Genette calls “saturation”. In particular, this study focuses on Katherine Mansfield’s satire of gender stereotypes in Germany. Through this mimicry, Mansfield aims to prove that such stereotypes go beyond national boundaries and affect the people of different countries similarly—in this case Germany and England. The selected texts are two short stories included within her early collection In a German Pension (1911): “The Modern Soul” and “Germans at Meat”.es_ES
dc.description.abstractEl presente artículo parte del concepto de “imitación intencionada” o “mascarada”, teorizado por críticas feministas tales como Joan Rivière (1929), Luce Irigaray (1985) o Mary Ann Doane (1991). Este concepto implica que las mujeres asumen deliberadamente un estilo y poses femeninos que les son asignados dentro del discurso patriarcal, pero con una intención subversiva en lugar de meramente imitativa por medio de la exageración que Gèrard Genette denomina “saturación”. En particular, este estudio se centra en la sátira de los estereotipos de género en Alemania que Katherine Mansfield lleva a cabo a través de su imitación intencionada para demostrar que éstos transcienden las fronteras geográficas y afectan del mismo modo a distintos países, en este caso Alemania e Inglaterra. Los textos seleccionados son dos relatos cortos incluidos dentro de la colección temprana de Mansfield In a German Pension (1911): “The Modern Soul” y “Germans at Meat”.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Valladolides_ES
dc.subjectKatherine Mansfieldes_ES
dc.subjectGermanyes_ES
dc.subjectMimicryes_ES
dc.subjectSaturationes_ES
dc.subjectGender roleses_ES
dc.subjectStereotypeses_ES
dc.subjectEnglandes_ES
dc.subjectRoles de géneroes_ES
dc.subjectImitación es_ES
dc.subjectAlemania es_ES
dc.subjectInglaterra es_ES
dc.title"Germany is the home of the family": a criticism of gender roles in Katherine Mansfield's "In a German Pension"es_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem