Show simple item record

dc.contributor.authorEpelde Larrañaga, Amaya
dc.date.accessioned2013-04-23T12:09:00Z
dc.date.available2013-04-23T12:09:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationEpelde Larrañaga, A. Problemática de los alumnos de magisterio durante el prácticum: estudio en la Facultad de Educación y Humanidades de Melilla. Publicaciones, 42: (2012). [http://hdl.handle.net/10481/24748]es_ES
dc.identifier.issn1577-4147
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/24748
dc.description.abstractAunque algunas investigaciones demuestran que los años de experiencia mejoran la actividad docente del profesorado, la nueva sociedad exige que se acorte cada vez más la distancia entre el profesor novel y experto, con una preparación óptima universitaria que permita que de manera rápida y eficaz se adapte a la enseñanza. En este trabajo, se pretende estudiar la problemática que presenta el estudiante de Magisterio de la Facultad de Educación y Humanidades de Melilla en la realización del Prácticum, y para ello se ha elaborado un cuestionario que ha sido cumplimentado por estudiantes y egresados de la Facultad. Como resultado se ha obteniendo una clara carencia de profesionalización. Ante lo que concluimos, que tres meses de Prácticum no son suficientes para solventar estos problemas, que consideramos deben ser resueltos antes de la finalización de la carreraes_ES
dc.description.abstractAlthough some research studies show years of experience improve a teacher’s teaching; today’s society requires the distance between the new and expert teacher, to get shorter and shorter, with optimum university training, enabling a quick efficient manner to adjust to teaching. The aim of this paper is to study the problems of the Teacher Training student from the Education and Humanities Faculty of Melilla during work experience. To this effect a survey has been created which students and Faculty graduates have completed. The result of this has been a clear lack of professionalization. Whereby we have concluded three months’ student teaching practice is insufficient to solve these problems, which we feel should be settle prior to completion of their university studies.es_ES
dc.description.sponsorshipFacultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectFormación del Profesoradoes_ES
dc.subjectPrácticumes_ES
dc.subjectProfesionalizaciónes_ES
dc.subjectTeacher traininges_ES
dc.subjectStudent teachinges_ES
dc.subjectProfessionalizationes_ES
dc.titleProblemática de los alumnos de magisterio durante el prácticum: estudio en la Facultad de Educación y Humanidades de Melillaes_ES
dc.title.alternativeProblems of teacher training students during student teaching practice: study at the Education and Humanities Faculty of Melillaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License