Show simple item record

dc.contributor.authorMontero Alonso, Miguel Ángel 
dc.contributor.authorQuesada, Isabel
dc.contributor.authorMarmolejo, Juan A.
dc.date.accessioned2013-04-23T11:49:50Z
dc.date.available2013-04-23T11:49:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationMontero Alonso, M.A.; Quesada, I.; Marmolejo, J.A. Facilitando el aprendizaje de la estadística: un modelo b-learning para nuestros alumnos. Publicaciones, 41: 161-175 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/24745]es_ES
dc.identifier.issn1577-4147
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/24745
dc.description.abstractLa experiencia con la que contamos en la enseñanza universitaria, la evolución de las TIC, la integración en el EEES, las nuevas titulaciones (Grados) y sobre todo el afán de mejorar, nos empujan a innovar y a poner en práctica nuevas metodologías en la enseñanza y aprendizaje de las asignaturas de Matemáticas y Estadística asignadas a nuestro departamento. Estos métodos renuevan totalmente el rol del profesor y la enseñanza tradicional, introduciendo herramientas multimedia, plataformas de apoyo y nuevos recursos que proporcionan al estudiante una autonomía de la que antes no disponía, modificando la organización del tiempo y del espacio, ampliando las modalidades y estrategias de enseñanza-aprendizaje-tutorización y por tanto desarrollando modelos más flexibles. Se pretende facilitar el aprendizaje de estas asignaturas, proporcionando un modelo b-learnig, un complemento o alternativa a las clases presénciales, reforzando el autoaprendizaje activo del alumno.es_ES
dc.description.abstractThe experience which we count with in the university education, the development of the ICT (Information and Communications Technology), the integration in the ESSE the new qualifications (or Grades) and mainly the desire to improve push us to innovate and to put into practice new methodologies in the teaching and learning of the subjects of Mathematics and Statistic assigned to our department. These methods totally renovate the lecturer’s roll and the traditional teaching, introducing multimedia tools, support platforms and new resources that provide students an autonomy which before they did not have, modifying the organization of time and space, increasing modalities and strategies of teaching-learning-tutorization and therefore developing more flexible models. It is tried to facilitate the learning of these subjects, providing a model b-learning, a complement or alternative to the attendance classes, reinforcing the student’s active self-training.es_ES
dc.description.sponsorshipFacultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectTIC (Tecnología de la Información y la Comunicación)es_ES
dc.subjectEnseñanza semipresenciales_ES
dc.subjectMultimedia es_ES
dc.subjectPlataforma virtiuales_ES
dc.subjectEstadística es_ES
dc.subjectSemipresent teachinges_ES
dc.subjectMultimedia es_ES
dc.subjectVirtual platformes_ES
dc.subjectStatistices_ES
dc.titleFacilitando el aprendizaje de la estadística: un modelo b-learning para nuestros alumnoses_ES
dc.title.alternativeFacilitating the statistic's learning: a b-learning model for our studentses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License