• English 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
View Item 
  •   DIGIBUG Home
  • 2.-Revistas
  • Publicaciones
  • Publicaciones, vol. 38
  • View Item
  •   DIGIBUG Home
  • 2.-Revistas
  • Publicaciones
  • Publicaciones, vol. 38
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Categorización de verbos mentales y diseño de una prueba extensiva de verbos de actividad mental en adultos

[PDF] 484. n. 38.pdf (4.288Mb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/24699
ISSN: 1577-4147
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Author
López-Herrero, Paz; Mendoza Lara, Elvira; Santos Ortega, Antonio M.
Editorial
Universidad de Granada
Materia
Verbos mentales
 
Teoría de la mente
 
Categorías de verbos de actividad mental
 
Tarea extensiva
 
Uso de verbos mentales en adultos
 
Theory of mind
 
Mental verbs
 
Clusters of mental verbs
 
Extension task
 
Use of mental verbs in adults
 
Date
2008
Referencia bibliográfica
López-Herrero, P.; Mendoza Lara, E.; Santos Ortega, A.M. Categorización de verbos mentales y diseño de una prueba extensiva de verbos de actividad mental en adultos. Publicaciones, 38: 133-144 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/24699]
Sponsorship
Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada); Esta investigación forma parte del Proyecto Institucional de Divulgación "Hacia una sociedad del conocimiento y de la información. Divulgación pública del conocimiento en la Ciudad Autónoma de Melilla" financiado por la Universidad de Granada, programa 20: financiación por objetivos.
Abstract
Puesto que existe un empleo de los verbos mentales ligado a la adquisición de la teoría de la mente (TM), las pretensiones de este trabajo son: A) estudiar la distribución en categorías de 14 verbos mentales, 63 expertos los clasifi caron; B) diseñar una prueba extensiva de verbos mentales para analizar el uso de tales actividades, 135 estudiantes universitarios la cumplimentaron. Se concluye que los expertos distribuyen los verbos en las categorías usuales, según el mencionado desarrollo de la TM, de Input, Memoria y Procesamiento; no diferencian entre Procesamiento Constructivo y No Constructivo y añaden una categoría denominada General. Además, nuestra prueba extensiva permite analizar el desarrollo de la TM estudiando la organización de las actividades mentales.
 
Given that the use of mental verbs is linked to the acquisition of the theory of mind (TM), the objectives of this investigation are: A) to study the organization of such verbs in clusters of 14 mental verbs of knowing and B) to design a verb extension task to analyze the use of such activities. Classifi cation of mental verbs was carried out by 63 experts and the extension task was completed by 135 university students. The conclusions are: the experts organize the verbs following the development of the TM in the usual clusters of Input, Memory and Processing; they do not distinguish between Constructive Processing and Non-constructive Processing and they present an additional cluster named General. In addition, the extension task allows us to analyze the development of the TM by studying the organization of verbs of knowing.
 
Collections
  • Publicaciones, vol. 38

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Proyecto de intervención sobre terapia asistida con animales (TAA) 

    Ventura Rodríguez, Herenia (2015-06)
  • Children of parents with mental health vulnerability: implications and family-centered support 

    Fraga, Ana; Serrano, Ana Maria; Caires, Susana (2019)
  • The role of context-related parameters in adults’ mental computational acts 

    Naresh, Nirmala; Presmeg, Norma (2012-01)

My Account

LoginRegister

Browse

All of DIGIBUGCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciaciónThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciación

Statistics

View Usage Statistics

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través de

Contact Us | Send Feedback