• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 2.-Revistas
  • Publicaciones
  • Publicaciones, vol. 38
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 2.-Revistas
  • Publicaciones
  • Publicaciones, vol. 38
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La educación física y la organización de la clase: aprendiendo a enseñar. Consideraciones previas

[PDF] 486. n. 38.pdf (4.288Mb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/24695
ISSN: 1577-4147
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Romero Cerezo, Cipriano; López Gutiérrez, Carlos Javier; Ramírez Jiménez, Vicente Paul; Pérez Cortés, Antonio José; Tejada Medina, Virginia
Editorial
Universidad de Granada
Materia
Educación Física
 
Metodología
 
Enseñanza
 
Organización de la cla
 
Physical Education
 
Methodology
 
Teaching
 
Class Organization
 
Fecha
2008
Referencia bibliográfica
Romero Cerezo, C.; et al. La educación física y la organización de la clase: aprendiendo a enseñar. Consideraciones previas. Publicaciones, 38: 163-182 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/24695]
Patrocinador
Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Resumen
We must start by saying that the Physical Education as a curricular area has to offer truly educative experiences through the corporal practise to the pupils, contributing to the educative aims of the Primary Education stage. The Physical Education teacher, through the didactic intervention, will have to facilitate situations in which the pupils can fi nd possibilities of acting and implication in the corporal activities and the corresponding satisfactory and motivating learning close to his/her interests, attending to the educative values and purposes. In our case, we are going to refer to the didactic process of the Physical Education teacher, trying to fi nd some explanations about the way he/she teaches, for this reason we have focused on the process of didactic intervention and more specifi cally on the class organization.
Colecciones
  • Publicaciones, vol. 38

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias