Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorTzur, Ron
dc.contributor.authorJohnson, Heather L.
dc.contributor.authorMcClintock, Evan
dc.contributor.authorKenney, Rachael H.
dc.contributor.authorXin, Yan P.
dc.contributor.authorSi, Luo
dc.contributor.authorWoordward, Jerry
dc.contributor.authorHord, Casey
dc.contributor.authorJin, Xianyan
dc.date.accessioned2013-02-07T13:05:00Z
dc.date.available2013-02-07T13:05:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationTzur, R.; et al (2013). Distinguishing schemes and tasks in children's development of multiplicative reasoning. PNA, 7(3): 85-101. [http://hdl.handle.net/10481/23477]es_ES
dc.identifier.issn1887-3987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/23477
dc.description.abstractWe present a synthesis of findings from constructivist teaching experiments regarding six schemes children construct for reasoning multiplicatively and tasks to promote them. We provide a task-generating platform game, depictions of each scheme, and supporting tasks. Tasks must be distinguished from children’s thinking, and learning situations must be organized to (a) build on children’s available schemes, (b) promote the next scheme in the sequence, and (c) link to intended mathematical concepts.es_ES
dc.description.abstractPresentamos una síntesis de hallazgos de experimentos de enseñanza constructivistas en relación con seis esquemas que los niños construyen para razonar multiplicativamente y tareas para promoverlos. Proveemos una plataforma de juego generadora de tareas, descripciones de cada esquema y tareas para apoyarlos. Las tareas deben distinguirse del pensamiento de los niños, y las situaciones de aprendizaje deben organizarse para que (a) se basen en los esquemas que los niños tienen disponibles, (b) promuevan el siguiente esquema en la secuencia y (c) se relacionen con los conceptos matemáticos pretendidos.es_ES
dc.description.sponsorshipThis research was supported by the US National Science Foundation under grant DRL 0822296, which funded the activities of the Nurturing Multiplicative Reasoning in Students with Learning Disabilities in a Computerized Conceptual-Modeling Environment (NMRSD) project. The opinions expressed in this article do not necessarily reflect the views of the Foundation.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherGrupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)es_ES
dc.relation.ispartofseriesPNA;7(3)
dc.subjectConstructivismes_ES
dc.subjectMultiplicative reasoninges_ES
dc.subjectSchemees_ES
dc.subjectTaskes_ES
dc.subjectConstructivismoes_ES
dc.subjectEsquemaes_ES
dc.subjectRazonamiento multiplicativoes_ES
dc.subjectTareases_ES
dc.titleDistinguishing schemes and tasks in children's development of multiplicative reasoninges_ES
dc.title.alternativeDistinción de esquemas y tareas en el desarrollo del razonamiento multiplicativo de los niñoses_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem