Show simple item record

dc.contributor.authorWarren, Elizabeth
dc.contributor.authorMiller, Jodie
dc.contributor.authorCooper, Thomas J.
dc.date.accessioned2012-11-15T13:21:26Z
dc.date.available2012-11-15T13:21:26Z
dc.date.issued2013-01-01
dc.identifier.citationWarren, E., Miller, J., & Cooper, T. J. (2013). Exploring young students’ functional thinking. PNA, 7(2), 75-84. [http://hdl.handle.net/10481/22369]en_US
dc.identifier.issn1887-3987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/22369
dc.description.abstractEl Early Years Generalizing Project (EYGP) implica a estudiantes de primer a cuarto curso de la educación primaria australiana (de 5 a 9 años) e investiga cómo comprenden y expresan las generalizaciones. Este artículo se centra en los datos recogidos de 6 estudiantes de primer curso en un estudio exploratorio con entrevista clínica que requería que los estudiantes identificaran patrones funcionales. Los resultados preliminares sugieren que el uso de los gestos (de estudiantes y entrevistadores), las conversaciones con ellos mismos (de estudiantes), y las actuaciones concretas, ayudaron a los estudiantes a buscar generalizaciones y a comenzar a expresar estas generalidades. También parece que cuando los estudiantes tomaron conciencia de la estructura, el uso de gestos y de las conversaciones con ellos mismos tendió a disminuir.en_US
dc.description.abstractThe Early Years Generalizing Project (EYGP) involves Australian years 1 to 4 (age 5 to 9) students and investigates how they grasp and express generalizations. This paper focuses on data collected from 6 Year 1 students in an exploratory study within a clinical interview setting that required students to identify function rules. Preliminary findings suggest that the use of gestures (both by students and interviewers), self-talk (by students), and concrete acting out, assisted students to reach generalizations and to begin to express these generalities. It also appears that as students became aware of the structure, their use of gestures and selftalk tended to decrease.en_US
dc.description.sponsorshipThe authors gratefully acknowledge the support for this project from the Australian Research Council under grant DP0987737.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherGrupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)en_US
dc.relation.ispartofseriesPNA;7(2)
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectFunctional thinkingen_US
dc.subjectGeneralizationen_US
dc.subjectPrimary mathematicsen_US
dc.subjectSemiotics en_US
dc.subjectPensamiento funcionalen_US
dc.subjectSemiótica en_US
dc.subjectMatemáticas de primariaen_US
dc.subjectGeneralizaciónen_US
dc.titleExploring young student's functional thinkingen_US
dc.title.alternativeExploración del pensamiento funcional de estudiantes jóvenesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License