Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorLozano, Cristóbal
dc.contributor.authorExpósito Morillas, María del Pilar
dc.contributor.otherUniversidad de Granada. Departamento de Filologías Inglesa y Alemanaen_US
dc.date.accessioned2012-06-20T08:10:28Z
dc.date.available2012-06-20T08:10:28Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/20612
dc.description.abstractThis  research  deals with the age effects on the acquisition of vocabulary as a second language in an instructed setting. The literature review on the age factor in reference  to  vocabulary  acquisition shows  an  advantage  of  the late starters  over the  early starters  in  instructed  settings.  However,  early starters  surpass  late starters  in naturalistic  settings  in  the  long run  when  the  basic  conditions are fulfilled.  Under  the light  of  these  assumptions,  this  study  tries to  show  how  late starters outperform  early  starters  in instructed  settings.  The  study  made in  this assignment  is  an adapted replication  from  the  one conducted  by  Miralpeix in 2006. Measures such as Type-Token ratio or lexical density have been obtained via VocabProfile  (Nation,  1995)  and  several comparisons  have  been  done between late  and  early  starters. The  study  differs  from  the one  of  Miralpeix  in  the  number of activities  that  were  given  to the  students.  Moreover,  new  measures were obtained  such  as  tokens per  family  and  types  per family. Findings  suggest  that there is  an  advantage  of  late starters  over  early  starters  in measures  such  as type token ratio although this fact must be taken cautiously because this study does not focus  on  ultimate  attainment,  a  state in which  early  starters  are usually  better than  late  starters,  but  on  rate.  To  finish  with,  some pedagogical implications in relation to age effects are exposed.en_US
dc.description.sponsorshipTrabajo fin de máster. Universidad de Granada. Departamento de Filologías Inglesa y Alemana. Curso académico 2010-2011.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectCritical perioden_US
dc.subjectPeriodo críticoen_US
dc.subjectAge factoren_US
dc.subjectFactor edaden_US
dc.subjectSecond language acquisition en_US
dc.subjectAdquisición de segundas lenguasen_US
dc.subjectLexiconen_US
dc.subjectLéxicoen_US
dc.subjectVocabularyen_US
dc.subjectVocabularioen_US
dc.subjectAge effectsen_US
dc.subjectEfectos de la edaden_US
dc.subjectInstructed settingsen_US
dc.subjectInstrucción en el aulaen_US
dc.titleAn overview of the age factor and its pedagogical implications for vocabulary acquisitionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.20612


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License