A qualitative inquiry into digital adaptive learning platforms to (re)shape Chinese EFL teachers’ pedagogical practices
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Universidad de Granada
Materia
EFL Teacher Digital adaptive learning Educational technology Profesor de inglés como lengua extranjera (EFL) Aprendizaje digital adaptativo Tecnología educativa
Fecha
2025-09-29Referencia bibliográfica
Fan, H., Peng, B., & Lalli, G. S. (2025). A qualitative inquiry into digital adaptive learning platforms to (re)shape Chinese EFL teachers’ pedagogical practices. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (XIII), 285–299. https://doi.org/10.30827/portalin.viXIII.32633
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Henan Province 2021SJGL1025Resumen
Educational technologies have long been approved to influence several aspects of second/foreign language (L2) education. However, research on the impact of digital adaptive learning platforms/systems on L2 teaching is insufficient in the context of English as a foreign language (EFL). To address the gaps, this qualitative study intended to examine Chinese EFL teachers’ perceptions about the influence of such technologies on their pedagogical practices. A semi-structured interview was used to gather the data from 34 teachers. The results of thematic analysis indicated that digital adaptive learning platforms/systems had affected Chinese EFL teachers’ pedagogy in six venues of ‘teaching content’, ‘teaching methods’, ‘instructional resources’, ‘testing’, ‘classroom interactions’, and ‘classroom management’, which were found to be changing and enriching in light of such technologies. A detailed discussion of each finding is separately provided and implications for L2 teaching are enumerated to promote EFL teachers’ technological literacy, awareness, and practice. Durante mucho tiempo se ha reconocido que las tecnologías educativas influyen en varios aspectos de la enseñanza de lenguas segundas o extranjeras (L2). Sin embargo, en el contexto del inglés como lengua extranjera (EFL), la investigación sobre el impacto de las plataformas o sistemas de aprendizaje digital adaptativo en la enseñanza de L2 es insuficiente. Para cubrir estas lagunas, este estudio cualitativo tuvo como objetivo examinar las percepciones de los profesores de inglés como lengua extranjera (EFL) chinos sobre la influencia de tales tecnologías en sus prácticas pedagógicas. Se utilizó una entrevista semiestructurada para recopilar datos de 34 profesores. Los resultados del análisis temático indicaron que las plataformas o sistemas de aprendizaje digital adaptativo habían afectado la pedagogía de los profesores de inglés como lengua extranjera (EFL) chinos en seis ámbitos: 'contenido docente', 'métodos de enseñanza', 'recursos educativos', 'evaluación', 'interacciones en el aula' y 'gestión del aula', que se encontraron en proceso de cambio y enriquecimiento gracias a tales tecnologías. Se ofrece una discusión detallada de cada hallazgo por separado, y se enumeran las implicaciones para la enseñanza de L2 con el fin de promover la alfabetización, la conciencia y la práctica tecnológica de los profesores de inglés como lengua extranjera (EFL).





