Revolutionizing language education: How advanced technologies in Technology-Assisted Language Learning (TALL) are transforming teacher-student dynamics and elevating learning outcomes
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Learning outcomes Pedagogical Approach Student engagement Aprendizaje de idiomas asistido por tecnologías Dinámica profesor - alumno Enfoque pedagógico
Fecha
2025-09-29Referencia bibliográfica
Liu, F., & Liu, X. (2025). Revolutionizing language education: How advanced technologies in Technology-Assisted Language Learning (TALL) are transforming teacher-student dynamics and elevating learning outcomes. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (XIII), 205–224. https://doi.org/10.30827/portalin.viXIII.32617
Resumen
This study investigates the interrelationships among pedagogies in Technology-Assisted Language Learning, teacher-student dynamics, and perceptions of learning outcomes within the context of English as a Foreign Language education. Utilizing a quantitative approach, we conducted a structural equation modeling analysis to explore these relationships among 834 EFL students. The findings reveal strong positive correlations between pedagogies and teacher-student dynamics, and between teacher-student dynamics and learning outcomes. Furthermore, pedagogies significantly predicts both teacher-student dynamics, and perceptions of learning outcomes. SPSS version 27 and AMOS version 24 were used for data analysis. The results indicate that effective technology integration and innovative pedagogical practices not only enhance teacher-student interactions but also foster positive perceptions of learning outcomes among students. These findings underscore the critical role of engaging and supportive learning environments in improving educational experiences. The study contributes to the field by providing empirical evidence that emphasizes the need for educators to adopt robust pedagogies in Technology-Assisted Language Learning strategies to optimize both interpersonal relationships and academic success. Future research should explore the long-term effects of TALL and investigate the influence of demographic variables on these relationships to further enhance our understanding of technology's role in language education. Este estudio investiga las interrelaciones entre las pedagogías en el Aprendizaje de Idiomas Asistido por Tecnologías (TALL), la dinámica profesor - alumno y las percepciones de los resultados del aprendizaje en el contexto de la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Utilizando un enfoque cuantitativo, realizamos un análisis de modelado de ecuaciones estructurales para explorar estas relaciones entre los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Los hallazgos revelan fuertes correlaciones positivas entre las pedagogías y la dinámica profesor - alumno, y entre la dinámica profesor - alumno y los resultados del aprendizaje. Además, las pedagogías predicen significativamente tanto la dinámica profesor - alumno como las percepciones de los resultados del aprendizaje. Los resultados indican que la efectiva integración de la tecnología y las prácticas pedagógicas innovadoras no solo mejoran las interacciones profesor - alumno, sino que también fomentan las percepciones positivas de los resultados del aprendizaje entre los estudiantes. Estos hallazgos subrayan el papel fundamental de los entornos de aprendizaje atractivos y de apoyo en la mejora de las experiencias educativas. El estudio contribuye al campo por proporcionar evidencia empírica que subraya la necesidad de que los educadores adopten pedagogías sólidas en las estrategias de Aprendizaje de Idiomas Asistido por Tecnologías para optimizar tanto las relaciones interpersonales como el éxito académico. Las futuras investigaciones deben explorar los efectos a largo plazo del TALL e investigar la influencia de las variables demográficas en estas relaciones para profundizar en nuestro conocimiento del papel de la tecnología en la enseñanza de idiomas.





