Terms of the professional language of Inclusive Education
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Dushkevych, AlinaEditorial
Universidad de Granada
Materia
Inclusion Inclusive education Terms Inclusión Educación inclusiva Términos
Fecha
2025-01-30Referencia bibliográfica
Dushkevych, A. (2025). Terms of the profesional language of Inclusive Education: Términos del lenguaje prfesional de Educación Inclusiva. The Educational Journal of Works Aimed at the XXI Century (XXI CHALLENGES), 9(1). https://doi.org/10.30827/retosxxi.9.2025.31187
Resumen
Inclusive education is a special system of educational services that aims to ensure equal access to education for every child, regardless of their special abilities, psychophysical development and individual needs. The purpose of this study is to clarify the main terms of the professional language of inclusive education. The research was conducted on the basis of the use of general scientific and special methods that are used in modern science, as well as the method of descriptive analysis with a review of scientific literature. It is argued that inclusive education emphasizes the value of each child's personality, thereby guaranteeing equal treatment of all children in educational institutions, but creates special conditions for children with special needs. The author singled out the fundamental terms of inclusive education, which should include: integration, inclusion, mainstreaming, and carried out a conceptual analysis of their content. La educación inclusiva es un sistema especial de servicios educativos que tiene como objetivo garantizar la igualdad de acceso a la educación para todos los niños, independientemente de sus capacidades particulares, desarrollo psicofísico y necesidades individuales. El propósito de este estudio es aclarar los términos principales del lenguaje profesional de la educación inclusiva. La investigación se realizó sobre con el uso de métodos científicos generales y especiales que se utilizan en la ciencia moderna, así como el método de análisis descriptivo con revisión de la literatura científica. Se sostiene que la educación inclusiva enfatiza el valor de la personalidad de cada niño, garantizando así un trato igualitario para todos los niños en las instituciones educativas, pero crea condiciones especificas para los niños con necesidades especiales. El autor destacó los términos fundamentales de la educación inclusiva, que deben incluir: integración, inclusión, y transversalidad. Además realizó un análisis conceptual de su contenido.