• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Grupo: Didáctica de la Matemática Pensamiento numérico (FQM193)
  • FQM193 - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Grupo: Didáctica de la Matemática Pensamiento numérico (FQM193)
  • FQM193 - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A case study of proving by students with different levels of mathematical giftedness

[PDF] 2024_MATHEMATICS TEACHING Ribera_Puchades.pdf (939.2Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/101919
ISSN: 2573-4377
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Beltrán-Meneu, María José; Ramírez Uclés, Rafael; Ribera-Puchades, Juan Miguel; Gutiérrez, Ángel; Jaime, Adela
Editorial
City University of New York
Materia
mathematical giftedness
 
deductive proofs
 
empirical proofs
 
arithmetical problems
 
geometrical problems
 
Fecha
2024
Referencia bibliográfica
Beltrán-Meneu, M.J., Ramírez-Uclés, R., Ribera-Puchades, J.M., Gutiérrez, A., y Jaime, A. (2024). A case study of proving by students with different levels of mathematical giftedness. Mathematics Teaching Research Journal, 16(2), 119-145. ISSN: 2573-4377
Patrocinador
Spanish Ministry of Science and Innovation PID2020-117395RB-I00
Resumen
We present a case study of proving by three 12–13-year-old students with different levels of mathematical giftedness. After analysing students’ proofs, we conclude that: there was a relation on the consistency and the students' levels of mathematically giftedness, being the least consistent the student not mathematically gifted and the most consistent the student with the highest level of mathematical giftedness; the variability was greater in the arithmetical problems; the quality of the proofs produced increased as the level of mathematical giftedness did; the two students with a lower level did better proofs in the arithmetical than in the geometrical problems, while the student with the highest level did not show significant differences between the two areas.
Colecciones
  • FQM193 - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias