For or Against Homework: A Case Study
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URI: https://hdl.handle.net/10481/101699Metadatos
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Common Ground Research Networks. The International Journal of Pedagogy and Curriculum.
Fecha
2017-11-17Referencia bibliográfica
Parra-González, E., & Sánchez-Núñez, C.A. (2017). For or Against Homework: A Case Study. The International Journal of Pedagogy and Curriculum Volume 24, Issue 4. https://doi.org/10.18848/2327-7963/CGP/v24i04/1-7
Resumen
Today, homework is the subject of an intense educational and social dispute, although it is part of a common practice within schools and families. Our article was preceded by a review, which revealed two sides to this issue: there are those who are for and those who are against homework. Our article is a case study of a primary school in a multicultural Spanish city, located near a border with another country on the African continent. Information and opinions about homework such as frequency, quantity, homework time vs. leisure time, family help, and even stress, have been analyzed. Amongst some of the conclusions drawn, it is apparent that, in order to foster more family educational involvement in this area, there is a need for teacher training, and even parental orientation. Hoy en día, aunque forman parte de una práctica común dentro de las escuelas y las familias, los deberes o tareas para casa son objeto de un intenso debate educativo y social. Nuestro artículo es precedido por una reseña que reveló dos lados de este problema: hay quienes están a favor y quienes están en contra de las tareas para casa. Se presenta un estudio de caso de una escuela de educación primaria en una ciudad española multicultural, situada cerca de una frontera con otro país del continente africano. Se ha analizado información y opiniones de la comunidad educativa sobre las tareas escolares: frecuencia de las tareas, cantidad, tiempo de tarea versus tiempo libre, ayuda familiar prestada e incluso el estrés familiar que generan. Entre algunas de las conclusiones extraídas, se desprende que, para fomentar una mayor implicación educativa de las familias en este ámbito, es necesaria la formación del profesorado, e incluso la orientación de los padres.